is ontlasting hebben binnen 17 uur ongezond?

Stel je grote ontlasting is ongeveer 17 uur na de maaltijd. Heeft je spijsverteringsstelsel dan voldoende tijd gehad om alle voedingstoffen op te nemen? Daarbij in aanmerking genomen dat de ontlasting niet echt vast is maar meer een hoop? Want ik lees wel eens dat vanaf 24 het pas klaar is?r

9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het verteringsproces bedraagt doorgaans tussen de 24 en 48 uur.
Wanneer de ontlasting na 17 uur komt, kan het dus ook zijn dat dit afkomstig is van voedsel dat 41 uur ervoor hebt genuttigd.

Zoals bij veel lichamelijke klachten kan je het beste een huisarts bezoeken als je toch twijfelt.
Hier spelen enkele vragen mee:
Heb je ook snel een hongergevoel? Wat eet je zoal? Heb je andere klachten, zoals buikpijn, pijn in de onderrug, snel misselijk, et cetera? Wat is je slaappatroon?

Kortom, teveel om via een website als GV te kunnen beoordelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
+ met nog 1 toevoeging.
Wat is de reden voor bezorgdheid dat ontlasting niet " klaar " is? extreem laag lichaamsgewicht? Dan wel naar de dokter.