Hoe weet een blinde waar die heen moet?

Een blinde wil van A naar B. Natuurlijk hebben ze zo'n stok bij, maar hoe weten ze nu precies waar ze links en rechts moeten, waar ze precies moeten oversteken en of ze wel de goede weg aan het volgen zijn..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

De weg naar bv het postkantoor, zal een blinde eerst met iemand moeten lopen die kan zien. Blinden hebben een goed getraind geheugen en zullen dan al snel de weg alleen kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oren van een blinde, zijn als de ogen van iemand die kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar met die goede oren kom je niet bij het postkantoor als je daar nog nooit geweest bent......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een blinde wel.Hij ziet met zijn oren.en voelt met heel zijn lichaam, zodoende weet hij precies waar hij is. Hij heeft de stok nodig voor de opstakels welke steeds weer verplaatst worden, en maar gedeeltelijk om de weg te vinden.Zij leren dit zoals kleine kinderen, maar met hun handycap.
de mensen met zo n stok zijn volgens mij slecht ziend maar een echte blinde heeft een hond en die is getraind om de blinde te begeleiden naar het doel waar hij heen wil
en als de hond het niet weet kan de blinde het altijd nog even vragen aan een passant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dus van die soort tegels mt bobbels, als ze daar op lopen voelen ze dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoelt echt als iemand van jongs af aan blind is en nog nooit ergens heen is geweest alleen?
volgens mij worden deze mensen getraind in een huis voor blinden en slechtzienden, daarna thuis zodat ze thuis de weg precies weten ,vervolgens gaan ze onder begeleiding naar de belangrijkste plaatsen, als ze eenmaal de bekende weg weten kunnen ze hun bewegingsroute uitbreiden..ook weer onder begeleiding.
meestal gaan deze slechtzinden niet verhuizen en blijven ze toch in bekende omgeving wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor blinden en slechtzienden is het niet altijd gemakkelijk om op straat, in een station of waar dan ook de weg te vinden. Mensen die dat merken willen in veel gevallen graag helpen. Maar vaak durven zij dat niet omdat ze niet weten hoe, of omdat ze twijfelen of hulp wel gewaardeerd wordt. Soms gaan ze een blinde of slechtziende dan vlak op de hielen volgen als een soort engelbewaarder om een dreigende botsing tegen een of andere hindernis te kunnen voorkomen. De bedoeling is natuurlijk heel goed. Vooral omdat ze denken dat de blinde of slechtziende hier niets van zal merken. Het tegendeel is echter waar. Blinden en slechtzienden nemen niet alleen waar met hun ogen: een blinde hoort, ruikt, en voelt wat er om hem heen gebeurt. In een mum van tijd heeft hij zijn engelbewaarder in de gaten. Zijn waarneming wordt daardoor verstoord en daar kan hij erg nerveus van worden. Speel niet de 'engelbewaarder'.