Waar kan ik een meeneem zuurstof generator kopen?

Ik ben opzoek naar een zuurstof machine die ik kan meenemen voor onderweg en die oplaadbaar is en niet een zwaar gewicht heeft. Ik heb er een paar gevonden maar dat zijn niet de dingen die ik zoek want ik wil graag een machine die uit Duitsland of uit Nederland komt en niet uit China. Kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Als dat onderweg hopelijk niet per vliegtuig is, want dat is problematisch.
Cryofiel
9 jaar geleden
Waar wil je het apparaat voor gebruiken? Hoeveel zuurstof moet het produceren? Moet het pure zuurstof produceren of is het voldoende als het de lucht met zuurstof verrijkt, dus dat het lucht produceert met bjivoorbeeld 25% of 30% zuurstof in plaats van de normale 20%? Moet het een apparaat zijn, of mag het ook bijvoorbeeld een drukfles met pure zuurstof zijn - die dus geen zuurstof meer produceert wanneer hij leeg is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is voor mijn opa, hij heeft momenteel al een machine in de woonkamer staan. En voor buiten wilt hij er dan ook eentje met een accu en dan dus zonder flessen. Maar de machine moet dan weer niet te zwaar zijn wat nu het probleem is met de meeneem flessen. En waarschijnlijk moet het ook gewoon zuurstof zijn. In china verkopen ze deze apparaten maar dat zijn dan dus niet de beste @cryofiel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je opa is dus afhankelijk van zuurstof? Dan moet je daar echt niet zelf mee bezig gaan. In de eerste plaats weet ik niet beter dan dat dit soort hulpmiddelen gewoon door de zorgverzekeraars vergoed worden. Hoewel de meeste mensen die ik ken, geen zuurstof nodig hadden maar ademhalingsondersteuning. Maar ik heb mensen gekend die altijd met die flessen aan het sjouwen waren. En nog nooit iemand die daar zelf voor heeft moeten betalen. Maar mocht er toch iets zijn wat niet gedekt wordt door de verzekering: schaf dan asjeblieft producten gewoon aan via een erkende medisch speciaalzaak in dit soort hulpmiddelen. Dit is veel te belangrijk en ook technisch te complex om daarvoor even wat dingen in te kopen over de grens. Doe in elk geval niets zonder overleg met de long- of revalidatiearts. Als het gaat om het gemakkelijk mee kunnen nemen van apparatuur of flessen, zijn er trouwens genoeg bedrijfjes in de revalidatietechniek die ook wel hulpmiddelen op maat maken naar de situatie van de cliënt. Vraag het via een revalidatiecentrum, dan zijn meteen alle relevante zorgverleners erbij betrokken.
Amadea
9 jaar geleden
Er zijn speciale rugzakken, maar als je opa met een rollator loopt of in een rolstoel zit is het heel eenvoudig mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag het wat kosten:
http://www.healthcare.philips.com/nl_nl/homehealth/respiratory_care/evergo/default.wpd
staat op ebay voor ongeveer 4500,- (in de UK)
Vast ook in Nederland te koop.

Antwoorden (1)

Vraag advies aan het longfonds, mogelijk zal de zorgverzekeraar een deel hiervan vergoeden. Ik weet dat voor vakanties deze concentrators te huur waren via medidis, wij hebben daar verschillende keren gebruik van gemaakt

https://www.medidis.nl/