Waarom zijn mijn oogleden geel??

mijn oogleden zijn gelig geworden en ik weet niet hoe dat komt. Het lijkt net alsof ik oogschaduw op heb (volgens veel mensen) Het voelt ook best wel vettig aan, wat kan dit zijn??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (6)

Iets met de gal of de lever.
Voel je je verder wel fit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de huid geel uitslaat is dat meestal een teken dat er iets mis is met een van de organen, dus gewoon even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan te maken hebben met de stofwisseling. UItgebreide info op:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ziekte van Pfeiffer brengt ook een 'aanslag' op de lever met zich mee.
waardoor ogen en evt. oogleden geel kunnen zien.
Heb je ook last van je stofwisseling?

Je doet er goed aan om een bloedtest te laten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xanthelasmata? http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&client=safari&rls=en&tbs=isch%3A1&sa=1&q=xanthelasma&aq=0&aqi=g2&aql=&oq=xanthelasm&gs_rfai=&start=0

Bedoel je dit?

Dit is een ophoping van cholesterol (vet). Je kan bij je huisarts een bloedonderzoek doen om je vetgehalte te controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt het verstandigste deze vraag ook bij je dokter neer te leggen bij mijn weten kan het betrekking hebben met de Gal of Lever loop er niet te lang mee rond