MRI scan zonder wachttijd hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik wil zo snel mogelijk een MRI scan laten maken, maar je kan nooit gelijk terecht... hoe kan ik het voor de elkaar krijgen zodat ik wel direct onder de MRI kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
als er spoed bij is, krijg je wel voorrang
Erna55
9 jaar geleden
Waarom die haast wanneer het geen medisch spoedgevallen is.?
Er is toch niks mis met het maken van een afspraak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een lijstje met redenen is niet zo moeilijk te maken. De "waarom niet?" vraag vind ik interessanter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wintersport. Dus moet snel worden geregeld
Ritsuka
9 jaar geleden
Maa het zou niet na die tijd kunnen? Of dat je wintersport keertje overslaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je erg flexibel bent en snel(b.v. in een half uurtje) ter plaatse kan zijn en dat ook duidelijk aangeeft wil dat ook wel helpen. Afspraken worden geregeld te laat afgezegd en dan wordt er vaak gekeken of iemand anders wel kan. Maar als er geen gaatjes te vullen zijn, dan moet je gewoon net als anderen wachten.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik moest ook een MRI, dat kon ik in Amersfoort laten doen, wachttijd nauwelijks. Ik kon binnen een week terecht en een week later de uitslag.

Antwoorden (2)

Een spoedeisend probleem hebben - maar dat kies je natuurlijk niet zelf uit.

Daarnaast kan het soms ontzettend lonen om even rond te bellen naar verschillende ziekenhuizen in de buurt: de wachttijden kunnen enorm uiteenlopen.

Verder kun je ook je zorgverzekeraar bellen voor wachtlijstbemiddeling en om te vragen of zij een MRI-centrum of iets in die richting onder contract hebben waar jij naar alle waarschijnlijkheid snel terecht kunt.

Overleg dit wel even goed met je specialist: sommige specialisten hebben liever dat je de MRI laat maken in "hun" ziekenhuis, vanwege de samenwerking met de radiologen. Ook administratief kan het lastig zijn, bijvoorbeeld als de ziekenhuizen hele verschillende computersystemen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan binnen een dag terecht:
http://www.prescan.nl/gerichte-mri-scan/overzicht

Let op: Mogelijk mag je dat zelf gaan betalen, maar het kan ook dat het vergoed wordt.