Kunnen vetbultjes telkens terugkomen?

Ik heb twee bultjes ter grote van een zandkorel op mijn orlel. Ik denk dat het vetbultjes zijn, aangezien je de bultjes weg kan drukken en ze dan bijna volledig verdwijnen. Het rare is echter dat ze binnen een paar dagen weer terug zijn. Het doet geen pijn en het zit er al ongeveer 6maanden. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven om
Naar de huisarts te gaan, aangezien de bultjes zo klein zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja, vetbultjes kunnen weer terugkomen nadat ze verwijderd zijn.

Uit je beschrijving zou ik echter niet aan vetbultjes denken. Vetbultjes zijn week aanvoelende bultjes, die onder de huid gelegen zijn. Een bultjes dat de grootte heeft van een zandkorrel en zo week is als een vetbultje, zou je nooit kunnen voelen.
Een vetbultje kan je wel wegdrukken, maar is direct weer terug als je stopt met drukken; daar zijn echt geen dagen voor nodig.

Wat het wel voor bultjes zijn kan ik zo niet zeggen. Het is vast niet iets ernstigs, maar als je wil weten wat het wel is zou je dat aan de huisarts moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na wat research zie ik dat deze vraag al eerder is gesteld. Volgens het antwoord op die vraag is er waarschijnlijk sprake van een atheroomcyste. Als het pijn gaat doen of echt veel groter wordt ga ik zeker naar de husarts, alsnog bedankt voor je antwoord