Bestaat er zeep voor een droge huid?

Voor onder de douche

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K
Ivana
9 jaar geleden
Glycerinezeep

Antwoorden (3)

Je kan het beste zeepvrije wasgel of iets dergelijks gebruiken.
Je hoeft je echter niet iedere dag met zeep te douchen, alleen de vitale delen zoals ik ze noem (kruis en oksels), verder kan je volstaan met schoon water wassen. Je kan je ook wassen/insmeren met olie. Balneum Hermal is erg goed (ook erg duur) maar babyolie volstaat ook. Insmeren na het douchen met bodylotion helpt ook tegen een droge huid.

Toegevoegd na 1 uur:
Wel een goede bodylotion gebruiken
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/61483-bodylotion-voor-droge-huid-kiezen.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ook oppassen met zeep in de schaamstreek, als vrouw zeker niet doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wassen er ook mensen met vuil water dan? Waarschijnlijk bedoelde je "met alleen water"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zucht....
Je kan je overigens prima wassen met zeepvrije zeep in de schaamstreek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan wel PH neutrale zeep gebruiken of een zeep met een PH waarde onder de 7 . normale zeep is al gauw 9 of hoger.
Je moet juist geen zeep gebruiken voor een droge huid.
Zeep droogt al van nature je huid uit, als je zeep gebruikt, versterk je dat effect alleen maar.

Ga de volgende oorzaken na:
- heb je al een gevoelige huid van nature?
- douche je te warm / te heet?
- doet je huid pijn na het douche als je droog bent?
- doet je huid pijn als je je afdroogt?
- smeer je jezelf in met bodylotion na elke douchebeurt?

Grote kans dat je een gevoelige huid hebt, dat je te warm douched, en dat je je niet insmeert met bodylotion na het douche, en dat het daarna pijn doet. Een pijjnlijke huid wijst op een droge huid.

Douche daarom met wat minder warm water. Ook te warm water "helpt" om je huid uit te drogen.

Douchegels drogen je huid niet of minder uit. Gebruik een douchegel met "ingebouwde" olie, of met een "ingebouwde" bodylotion (van nivea dacht ik). Die zijn er in alle prijscategoriën.

Gebruik na het douchen dagelijks altijd bodylotion, zo help je je huid om niet uit te drogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Elke dag douche en dan jezelf wassen met een douchegel is overigens ook niet nodig. Het is prima om een dag over te slaan

Toegevoegd na 3 minuten:
Elke dag bodylotion helpt om het natuurlijk vetlaagje op peil te houden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen pijnlijke huid. Maar wel een jeukende huid
Ja, het heet: Balneum. Het is een soort doucheolie die tevens de jeuk verminderd veroorzaakt door een droge huid.
Dep je droog na het wassen of föhn je huid droog.