wat doen tegen velletjes op de lippen?

Ik heb al een tijdje last van velletjes op mijn onderlip, hierdoor kan ik bijv. geen matte lipstick dragen. Heb geprobeerd te scrubben met een zelf gemaakte scrub en de ribbelige achterkant van mijn tandenborstel, maar het helpt niet!
Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon 's avonds voor het slapen gaan je lippen insmeren met Uiterzalf in die grote gele potten van Bogena, is goed voor een schrale huid en geneest deze ook, zie de link https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=uierzalf%20bogena

Het beste antwoord

Gewoon een dikke laag witte vaseline uit een tubetje erop smeren voordat je gaat slapen en 's morgens weer maar dan wel minder. Werkt prima en volhouden totdat de velletjes weg zijn. Af en toe overdag een lippen balsem gebruiken in de winter is ook goed maar zoals Amadea al zei, niet de hele dag door gebruiken. Ik vond Swaab vies smaken trouwens dus het ligt er ook aan wat bij je past.
Absoluut niet eraan plukken of de hele tijd je lippen aflikken met je tong. Dat werkt averechts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Scrubben is het tegengestelde van wat goed is om te doen: je moet juist zorgen dat je lippen van voldoende vocht en vet voorzien zijn en blijven. Een goede lippenbalsem gebruiken is de oplossing. Ik ben zelf fan van die van Dr. Swaab. 's Avonds voor het slapen gaan, en 's morgens voor het de deur uitgaan even mee insmeren. Helpt uitstekend.
Amadea
9 jaar geleden
Het beste is om een natuurlijke variant lippenspul te gebruiken. Ik gebruik zelf 'Hurraw!' vanilla lip balm met allerlei oliën, te koop bij de Vitaminstore.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stickje kost 5 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
En regelmatig smeren, lippen hele dag door vet houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kokosolie (met geur) of ghee erop.
(ghee heeft mijn voorkeur)

geen chemische troep erop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet scrubben! Hierdoor drogen je lippen alleen maar meer uit.
Iedere avond (argan)olie op de lippen smeren, laten intrekken, en daarna insmeren met een goede lippenbalsem.
Als het niet werkt zou je Egyptian Magic cream kunnen proberen.
Succes! :)