Hoe onstaat rugpijn?

Ik heb nogal last van rugpijn als ik te lang blijf staan en dat vind ik steeds heel irritant ik heb een nieuwe matras gekocht maar het werkt nog steeds niet weet iemand hier hoe het gekomen is dat zou fijn zijn:)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Draag je goede schoenen? Goede schoenen zijn belangrijk voor een juiste afwikkeling tijdens het lopen. Ook verkrijg je hiermee een betere houding en daardoor ontlast je de ruggegraat. Check voor de zekerheid de hakken: door een goede, normale manier van lopen slijten de hakken aan de buitenzijde af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen veel oorzaken debet aan zijn.

Denk aan:

Verkeerde schoenen.
Verkeerde loop/sta houding.
Verkeerde zithouding.
Verkeerd tillen.
Overbelasting bij sporten/sport oefening verkeerd uitgevoerd.
Met je rug op de tocht gezeten.
Een keer gevallen, en daarbij een been verdraaid.

Als je jarenlang op een slecht matras gelegen hebt, kun je ook niet verwachten dat als je een goed matras koopt, dat je ineens direct klachtenvrij bent. Daar kan ook een tijd overheen gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veelvuldig langdurige autoritten op een slecht zittende autostoel zijn ook niet goed voor je rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rugpijn ontstaat als de zenuwen in de rug pijnprikkels doorgeven aan de hersenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een grote kans dat jij slijtage hebt aan een tussenwevel .
Begin eerst met bezoek aan de huisarts .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik lang stil sta ga ik met mij rug hol staan, je buik dus naar voren omdat dit comfortabel staat.
Helaas is dit funest voor je rug. Rug recht en buikspieren aanspannen is de beste houding.
Daar helpt namelijk geen een matras tegen.
Een klein hakje werkt daar ook goed voor want dan sta je automatisch al een stuk rechter op als dat je platte schoenen draagt ( Voor mannen zijn gympen met bijvoorbeeld air altijd nog beter dus als all stars die helemaal plat zijn bijvoorbeeld).
Helaas weet ik wel wat ik zelf dus fout doe maar ook k hou mij er niet altijd aan met alle gevolgen van dien, stom want het staat ook veel mooier als je recht op staat i.p.v uitgezakt :-)