Bestaan er supplementen die haaruitval tegengaan of zorgen dat je meer haar krijgt?

het schijnt dat die wel in Belgie maar niet in Nederland te koop zijn. Het gaat om haaruitval door medicijnen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
goede voeding, stress verminderen en genoeg slapen helpen ook al een stuk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn een aantal stoffen die marginaal werken tegen haar uitval . Uitwendig ( minoxidille , aminoxille misschien vergeet ik een letter . ) het slikken van voedsel supplementen is prima maar denk aan vitamine B enz maar haar uitval van medicijnen ga daar mee naar een goede huidspecialist . Vraag een verwijzing via je huis arts . Succes

Antwoorden (2)

Je kunt dit het beste bespreken met de arts die je de medicijnen voorschrijft die de bijwerkingen veroorzaken. (Ook kun je de apotheek vragen je hierin te adviseren.)
Wanneer je pillen gaat slikken waarvan de arts niet op de hoogte is, kan dit de werking van het medicijn nl. (negatief) beïnvloeden.
Het is meestal niet voor niets dat een medicijn niet op de Nederlandse markt wordt toegelaten.
En wat betreft haargroeimiddelen: het is helaas meestal veel geld betalen voor heel weinig. Je kunt natuurlijk wel het e.e.a proberen, maar het helpt niet om meer of dikkere haren te krijgen.
Er zijn wel shampoos en vitaminen speciaal voor haaruitval te krijgen, maar die werken maar voor korte tijd, als ze al doen wat ze beloven.
Ik weet niet voor welke ziekte je medicijnen moet slikken, maar misschien is het een idee om je vraag eens bij een patiëntenvereniging te stellen? Wellicht kunnen zij je verder adviseren en tips geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
priorin gebruiken