Verbrand je calorieën bij het schommelen in een schommelstoel?

Zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
je verbrand altijd kcal. zelfs als je de gehele dag in bed ligt verbruik je nog gemiddeld 1500 kcal: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
vul op die site je geslacht, leeftijd, lengte en gewicht in (op metric zetten)
en dan zie je bij BMR wat je sowieso op een dag verbrand aan kcal (bij mij 1600)

Antwoorden (1)

Een schommelstoel schommelt niet vanzelf. Daar is energie voor nodig.

Die energie zal komen van de persoon die in de stoel zit te schommelen. Om die energie te leveren zullen dus calorieën verbrand moeten worden.

Het antwoord op het eerste deel van je vraag is dus: Ja.

Hoeveel: nauwelijks meetbaar. Het is niet voor niets dat oude mensen het in hun slaap kunnen.