Ik heb behoorlijk last van mn schouders (spieren) bij wie kan ik dan terecht?

Eigenlijk heb ik al jaren dat ik het gevoel heb dat stress zich opgehoopt heeft daar.. ook liep ik als tiener best 'onzeker' dus wat naar voren. Dat is nou niet meer zo gelukkig. Ook heb ik als tiener uuuuuren en uuuuuren achter de PC gezeten.
Nu uiteraard wel minder maar voor mijn studie zit ik (net als zoveel studenten) soms uren achter de PC.

Ik merk, nu ik wat 'ouder' ben dat ik het misschien toch serieuzer zou moeten nemen. Het doet ook zeer als mijn vader/moeder keer even masseert. Heb het gevoel dat het best heel erg vast zit.

Bij welke mensen kun je dan terecht? zonder dat ik meteen half bloot op tafel hoef te liggen? ;) Maar die wel verstand hebben van hoe het moet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de klachten zou ik naar een masseur gaan of fysiotherapeut.
Om de klachten te vermijden nadat ze zijn opgelost zou je eens kunnen babbelen met een ergonoom om te zien of je je spieren niet verkeert belast. Voorkomen is tenzlotte beter prettiger en goedkopen en minder pijnlijk dan genezen.

Voor dat halfontblood op tafel liggen zou ik me niet al te druk maken, die mensen hebben wel meer gezien dan een blite rug en meer hoef je ze voor een rugmassage niet te tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral de ergonoom is een erg goed advies. Het zit geloof ik niet in het ziekenfondspakket, maar zij weten veel van houdingen en aanpassingen. Echt doen!
Ook de holistisch arts is goed.
Een fysiotherapeut ontbloot alleen wat hij moet masseren.

Andere antwoorden (7)

Misschien kun je een keertje naar een massagestoel gaan ofzo. Doe ik ook soms help wel goed als je last van je spieren heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Massage, reiki, fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens naar een holistisch arts en leg daar je klachten voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit geldt voor alle lichamelijke klachten: ga naar je huisarts! Die verwijst je vervolgens door naar de juiste specialist.
In jouw geval zal dit waarschijnlijk een fysiotherapeut zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk naar een fysiotherapeut gaan.
Wat bij mij helpt is elke dag een paar minuten lang m'n schouders 'rondjes laten draaien'. Het kraakt/knakt dan misschien een beetje, maar als je dit elke dag een paar minuten doet worden je schouders wel soepeler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gaan naar;
- masseur/ masseuse (MBO opleiding)
- reiki therapeut
- massage therapeut (HBO opleiding)
- fysiotherapeut
- manueel therapeut
- caesar therapeut

Je zegt ook; wat ouder? Hoeveel jaar zit het er al in? Neem je ook maatregelen nu achter de PC? Kijk ook eens bij Tip van de Maand op de bronpagina. Daar staan dingen bij over KANS (klachten arm, nek, schouder) en RSI.