rugpijn na nieuw bed wat nu ??

ik heb een bed gekocht bij swiss sense

met omruilgarantie van 90dagen op matras
nu slaap ik heel slecht en word nu elekdag wakker met rugpijn
had ik voorheen nooit

nu ben ik terug gegaan en veel gepraat
krijg ik een topper meer om 2 dagen te proberen die zijn echter veel te kort ondanks je een bed minimaal 30 dagen moet uitproberen om te weten of hij goed ligt

alles wat beter ligt is met meerprijs

nu mijn vraag wat is mijn recht

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Je recht is zoals jullie hebben afgesproken: binnen 90 dagen mag je het matras weer inleveren en krijg je je geld terug. Ik neem tenminste aan dat dat is wat je bedoelt met "omruilgarantie". Over het bed schrijf je niets, dus ik neem aan dat die garantie alleen geldt voor het matras.

De verkoper is verplicht om een deugdelijk product te leveren. Wanneer jij pijnklachten krijgt omdat het bed niet goed is, kun je de verkoper daarop aanspreken. Die moet het defect dan kosteloos herstellen, of jou je geld teruggeven. Dat zou het geval zijn als de klachten die jij hebt, ontstaan door bijvoorbeeld een productiefout of door schade die al aanwezig was toen je het bed kocht of die ontstaan is bij normaal gebruik (zoals een elektrisch verstelbare lattenbodem die het de 2e nacht al begeeft). Maar als het bed op zich goed is, kan de verkoper daar niets aan doen: dan past het bed misschien niet bij jouw lichaam of jouw slaaphouding; dat is niet de schuld van de verkoper. Het zou natuurlijk zeer klantvriendelijk zijn wanneer de verkoper tóch het bed weer inneemt en jou (een deel van) je geld teruggeeft, maar daar is hij niet toe verplicht. Tenzij er voor het bed eenzelfde 'niet-goed-geld-terug' garantie zou gelden als voor het matras.

Als je tegelijk een nieuw bed en een matras koopt, is het natuurlijk erg moeilijk om uit te zoeken wat precies je klachten veroorzaakt. Meestal is dat toch echt het matras, omdat bij een goed matras de bedbodem veel minder invloed heeft op het ligcomfort dan het matras zélf. Ieders lichaam en ieders slaaphouding of slaapgedrag is anders, dat betekent dat wat voor de één heel prettig ligt, voor de ander een regelrechte ramp is. Die 90-dagen acties bijvoorbeeld, die gelden vaak bij traagschuimmatrassen. Geweldig spul voor sommige mensen, maar er zijn ook mensen die er absoluut niet op kunnen slapen. En als dat zo is, zul je toch op zoek moeten naar iets anders. De verkoper geeft een garantie waarmee je je geld kunt terugkrijgen wanneer het matras je niet bevalt. Als het matras niet bevalt en het probleem lijkt niet op te lossen met inderdaad een oplegmatras of een andere vrij simpele ingreep, zou ik daar als ik jou was maar gebruik van maken. Dat je je geld terug kunt krijgen als je niet tevreden bent, wil natuurlijk niet zeggen dat je een duurder matras kunt krijgen zonder bij te betalen. Als je een oplegmatras erbij wilt of je wilt een ander (duurder) matras, dan zul je daar gewoon voor moeten (bij)betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omruilgarantie is op het matras indd maar het is een boxspring dus dan zou ik het gehele bed terug moeten brengen alleen weet niet of ze daar mee akkoord gaan (de verkoper zegt van niet)
maar die wil het bed niet terug hebben dat snap ik wel maar wat is dan nu mijn recht
HeerVoldemort
9 jaar geleden
De matras ligt toch los op de boxspring?
Dan kan je toch gewoon het matras ruilen? En overigens als dit niet het geval is, moet hij de hele boxspring terug nemen. Wil hij dat niet? Dan liegen ze in hun eigen voorwaarden!
Je hebt geen recht op geld terug, dat staat ook in de voorwaarden. http://www.swisssense.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie/90-dagen-omruilgarantie/
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Uit de voorwaarden over de boxpring: Wanneer je een complete boxspringset hebt aangeschaft, zal indien nodig de complete boxspringset worden terug genomen, tenzij het ligcomfort verbeterd kan worden door middel van vervanging van matrassen/kernen of andere onderdelen.