Hoe kan je X-benen verhelpen?

Ik heb x-benen, nu wil ik daar iets aan laten doen. Mijn vraag is kan dat? Mijn therapeut had mijn benen ingetapt alleen denk ik niet dat dat werkt iemand daar eraring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

voetballen.krijg je vanzelf O- benen..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken mensen die vroeger spalken kregen maar dan op jonge leeftijd, ik zou beginnen bij de huisarts , die kan je doorverwijzen als er nog wat aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zeker oplossingen voor. Vraag een verwijzing naar de orthopeed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je gaan bezighouden met TaiChi. Hierbij wordt je vanzelf je perfecte lichaamshouding aangeleerd.

Waarbij elk gewricht zichzelf de juiste en perfecte houding aanleert.

http://hinki.blog.bg/photos/19655/original/Save.JPG
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men spreekt van genua valga, oftewel X-benen, bij een dubbelzijdige naar binnen gerichte buiging van beide benen.

De buiging betreft een foutieve stand van het onderbeen
waarbij dit in de knie ten opzichte van het bovenbeen naar buiten gebogen staat.

De rechte lijn, die normaal door de heup, knie en enkelgewricht gaat, valt bij deze aandoening buiten en naast de knie.
Ook de binnenenkels raken elkaar niet meer omdat de voeten niet naast elkaar geplaatst kunnen worden.
Hierdoor lijkt het alsof beide benen een X vormen.

De behandeling bestaat bij afstanden tussen de twee tot vier centimeter tussen de binnenenkels uit steunzolen en bij
afstanden van vier tot zeven centimeter uit nachtspalken. Wanneer de zwaardere gevallen niet verbeteren kan de orthopedisch chirurg door een operatieve ingreep verbetering brengen.
Een operatieve ingreep is nodig wanneer de draaglijn van het been buiten de knie loopt.