Hoe tanden wit houden met blokjes beugel?

Ik heb sinds afgelopen maandag een blokjes beugel, ik had voor deze beugel mooie witte tanden en mij tanden beginnen nu al geler te worden, ik vind dit echt superlelijk en poets echt heel goed, weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ze weer mooi wit worden? (Speciale tandpasta ofzo?)de ortho zei dat ik beter gewn whitening tandpasta kon gebruiken want dat werkt nu juist niet, ik schaam me echt dood en vind het zo lelijk...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Kijk goed hoe je je borstel op je tanden zet. In plaats van de buitenkant van je tanden te poetsen, moet je nu ook je borstel schuin zetten net boven de blokjes en net onder de blokjes. En probeer, net als anders, elke tand/kies apart te poetsen. Op deze manier poets je de hoekjes tussen de blokjes en je tanden ook goed.
poets niet te direct na je eten. Door het eten wordt je glazuur al een deel aangetast en door dit kapotte glazuur direct te poetsen, maar je het er niet beter op. Het is beter een minuut of twintig te wachten voor je poetst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Poets je als elektrisch? Als je dat niet doet raad ik je aan dat te doen.

Je kunt speciale borsteltjes kopen die je dan tussen het draadje en je tanden kan steken zodat alle tandplak weg gaat.
Ik heb zelf nooit last van gele tanden gehad door deze borsteltjes :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf ook een blokjesbeugel gehad en om gele tanden tegen te gaan ging ik iedere keer nadat ik at (niet snoepen maar eten) gelijk mijn tanden poetsen. En ik gebruikte speciale bosteltandenstookertjes die de tandarts aan mij had geadviseerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Nooit gelijk na het eten tanden poetsen, dan tast je je glazuur aan.
Altijd eerst een halfuurtje wachten.
Bij de Action kun je hele handige borsteltjes kopen, ook niet al te duur! (evt. Etos/Kruivat moeten ze ook wel hebben). Dit is een soort ijzerdraadje met allemaal haartjes erom, dus je kunt makkelijk tussen je slotjes van je beugel komen. Daarnaast raad ik mondwater aan (beugel blijft lastig om schoon te houden, met mondwater spoel je de laatste vuiltjes weg).