Wat kan ik doen aan pearly penile papules?

Ik wil niet naar de dokter, ik wil het helemaal zelf behandelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Amadea
9 jaar geleden
Die hoeven niet te worden behandeld. Wie ze storend vindt kan ze met lasertherapie laten verwijderen. Ze gaan niet spontaan over en blijven je hele leven bestaan. In de loop van je leven kunnen ze zelfs geleidelijk in aantal toenemen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ze zijn normaal en bijna elke man heeft ze

Antwoorden (1)

Deze parelkettingetjes zijn goedaardig. Tot niet zo lang geleden dacht men dat het met de hygiëne te maken had. Maar dat blijkt nu niet zo te zijn

Zeker nooit aan knijpen of trekken.

Blijkt uit onderzoeken dat onbesneden en negeroide mannen er meer kans voor hebben om het te krijgen.
Een van die twee kan je natuurlijk niet veranderen.
Maar uit een ander onderzoek bleek ook dat als je jezelf als oudere man laat besnijden, er veel kans is dat je minder papules krijgt. Dat is dus al een mogelijke behandeling.

Meestal worden ze ontdekt bij tieners en twintigers. En de hoeveelheid zou met de jaren verminderen. Dus is ouder worden ook meteen een manier om er minder last van te hebben.

Verder moet ik je teleur stellen. Alle behandelingen die ik kan vinden zijn niet voor thuis. Als je ze echt weg wil moet je ermee naar een arts want die kan dan
Cryotherapie toepassen met vloeibare stikstof;
Electrocoagulatie onder lokale anesthesie
Laser chirurgie met CO2-laser of fractional laser;
Chirurgische ingreep : verdoven en afknippen

Toegevoegd na 5 minuten:
Al kan het ook zijn dat ze met de leeftijd toenemen. Je weet dus niet in welke categorie je zit ( meer of minder met de ouderdom ).

Verder heb ik nog op het net gelezen dat je met tandpasta/olijfolie smeren het kan verbeteren. Maar dat lijkt me niet echt wetenschappelijk onderzocht en ook niet goed te zijn voor de rest van je pietertje.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bron gevonden met een hele reeks van die huisremedietjes. Lees het wel goed door want het zijn allemaal dingen zonder resultaat.