Welke zorgverzekering in Nederland is in prijs/kwaliteit-verhouding het best?

Ik wil graag een zorgverzekering nemen nu ik in Nederland ben gaan wonen, maar weet niet welke te kiezen. Ik wil graag mijn gebit kunnen in orde houden (en eventueel de ontbrekende tanden laten aanvullen) en verder verzekerd zijn voor essentiële gezondheidszaken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
FBTO is in mijn situatie het goedkoopste. Je kan alles zelf bepalen wat je wel en niet wilt,
tevens kun je dit makkelijk en kosteloos per maand aanpassen. Heb al meer mensen het aangeraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PS, tanden kunnen voor max. 100% vergoeding tot 750 EUR per jaar dacht ik.
ronron1212
9 jaar geleden
Je moet in nederland een zorgverzekering hebben dus is het niet een overweging.
zoek hier eens en verzeker je eigen snel wat het is verplicht.
http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx
SimonV
9 jaar geleden
Een tandartsverzekering is vaak overbodig:
http://www.dokter.nu/zorgverzekeringen/tandartsverzekering-is-vaak-overbodig/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn tandartsverzekering eruit gegooid, hij was hartstikke duur en als ik hem nodig had, dan viel dat net buiten het pakket, of kreeg ik geen goedkeuring van de verzekeringsarts om de behandeling uit te laten voeren. Ik betaal nu alle tandartskosten uit eigen zak en ben goedkoper uit, ik heb jarenlang betaald voor een zak lucht :(
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zit zelf al een paar jaar bij Ditzo. In Basis is hij iets duurder dan een paar anderen. Ik heb een tandarts dekking van 100% met een max van €250 per jaar, dit kost €13,50 per maand extra. Ik ga elk half jaar naar de tandarts en moet dan ook naar de mondhygiënist (ik heb een spalk dus tandsteen verwijderen moet elk half jaar). Mijn rekening per jaar is dus ongeveer €200. Voor mij is het dus verstandig om die extra verzekering erbij te nemen. Want het scheelt me geld. Die €13,50 per maand haal ik eruit. Dan heb ik ook een aanvullende verzekering dat is de "zorg best" kost €22,50 per maand. Dat heb ik gedaan vanwege Fysio en alternatieve geneeswijzen. Tot nu toe niet nodig gehad. Maar stel dat ik het wel nodig heb dan hoef ik daar geen geld voor apart te leggen. Ik ben graag goed verzekerd.

Antwoorden (2)

Het beste kun je zelf even vergelijken op http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx

De basisverzekeringen zijn in principe overal hetzelfde,maar er zijn hiernaast aanvullende verzekeringen waaronder ook tandartsverzekeringen en ook hier zijn verschillen in van wat een zorgverzekeraar aanbiedt en welk pakket jij het beste vindt.

Dit is allemaal na te kijken in de polisvoorwaarden die ook per verzekering verschillend is dus echt een antwoord geven welke de beste is kan eigenlijk niet want de één wil dit en de ander vindt een bepaald pakket niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U moet wel in het achterhoofd houden dat Achmea 77% van de aandelen van Independer heeft (zie 1e bron).

Wellicht is het beter om dan naar een andere vergelijkingssite te gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie een voorbeeld hiervan in de 2e bron.

Als u weinig zorg denkt nodig te hebben en wat geld achter de hand zou hebben om een hoog eigen risico te kunnen opvangen, dan zou ik een verzekering met een hoog eigen risico adviseren. Deze zijn goedkoper dan verzekeringen met een laag eigen risico, maar je betaald wel meer eigen risico op het moment dat je zorg nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat je zorgtoeslag dan ook omlaag? Als je kiest voor een hoger eigen risico, en dus minder premie per maand betaalt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Eloines, Je zorgtoeslag gaat niet omlaag omdat deze afhankelijk is van je inkomen (en dat van je eventuele toeslagpartner). met vriendelijke groet, Arjan