Hoe pak je een narcist terug met woorden?

Hoe hoe kun je met woorden 'wraak nemen' op een narcist?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.2K

Antwoorden (3)

Dit is best moeilijk te omschrijven ik zelf ben gewoon goed in andwoord hebben op alles wat mensen zeggen maar kan wel wat tips geven. Ga heel diep in op alles wat ze zeggen vraag ook hoe ze het voor zich zien en beschrijf wat raar is.
Een klein voorbeeld mijn leraar zij: ik ben van de stekker gevallen. Waarop ik het helemaal ging focussen op het stukje dat hij van de stekker viel en ik me af vroeg hoe dat kon. Ik ging er zo lang over door dat de leraar al lang vergeten was wat ik gedaan had XD.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat heeft dit boeiende verhaal met narcisme te maken??
Als je iemand door en door kent weet je dat als jij 1 ding zegt hoe hij gaat reageren. Waarvoor je kan kiezen is dat als jij iets zegt of doet aanvoelen wat hij kan gaan zeggen. Als je weet wat hij kan gaan zeggen dan kun je nu al een antwoord bedenken. Je weet bijvoorbeeld hoe je moeder praat en in welke tonatie als bijvoorbeeld praat over je rotzooi opruimen. Iedereen heeft zijn dingetje hierin.

Voorbeeld:
Als je ervoor kiest door alleen maar naar hem te kijken:

Narcist: Heb ik iets aan van je?
Jij: Nee, anders zag je er wel beter uit.

Zelf gebruik ik idee best vaak, maar meer voor beoordelingsgesprekken of soortgelijke zaken. Dan niet om iemand "te pakken", maar meer om iemand op zijn gerust te stellen. Uiteindelijk zal wraak niet echt helpen, maar meer kwaad bloed zetten. Zeker bij een narcist. Ik zou zelf ervoor kiezen om hem minder aandacht te geven. Echte narcisten zijn moeilijk en vreten energie. Besteed je tijd beter.
9 jaar geleden
Een narcist kan je terugpakken, door te herhalen wat hij of zij eerder heeft gezegd in bijzijn van mensen. VB: een narcist heeft tegen jou gezegd dat je eruit ziet als een dik varkentje en dat hij mensen lelijk vind die dik zijn. Als in bijzijn van mensen, de narcist ineens zegt dat hij dikke mensen mooi vind, dan kan je hem terugpakken door te zeggen: gister zei je toch dat je niet van dikke mensen hou?

Of een narcist projecteert vaak, als hij onzeker is zegt hij of zij: waarom ben jij onzeker? Of niet doen, je bent irritant.

Ik kan zo een boek schrijven, maar zo kan je een narcist o.a. terugpakken. Maar het ligt eraan hoe je 'band' is met diegene. Laatste tip, negeren. Een narcist heeft aandacht nodig, als hij die niet krijgt....zal hij of zij het erg vinden.