Hoe komt het dat botten ook kunnen verteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Rieneke1
9 jaar geleden
Door hoge zuurgraad in de maag. Dieren die vers eten hebben een hogere zuurgraad dan dieren die op brokjes leven.
Of mensen, gezien je categorie, ook botten kunnen verteren vraag ik me af.

Het beste antwoord

Dat komt door maagzuur, hoe zuurder jouw maagzuur, hoe beter het verteert.

Bijv. Roofdieren: hun maag is zo zuur, dat het zelfs metaal kan verteren.
Bij mensen is dit mogelijk, maar complete dikke botten is toch een heel ander verhaal.
Roofdieren eten hun prooi meestal met huid en haar op. Letterlijk! In hun maag verzuurt het.

Bij biologie/scheikunde zal je vast wel eens met zuren gewerkt hebben. Je zou je vinger er niet in moeten steken. Dan zal die wel eens weg kunnen zijn, tenzij je hem heel snel afspoelt onder een kraan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hie gebeurt dit ondergronds dan? Met begraven mensen etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Botten vergaan ook door oudheid, maar ook de grond heeft een zuurgraad (ofwel pH) van 7, 2
Botten worden door deze zuren dus net als in de maag gewoon "verteerd"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt!