Hoe weet een kleurenblinde dat hij kleurenblind is?

Als wij rood rood noemen en de kleurenblinde ziet groen maar noemt het ook rood, wanneer komt hij tot ontdekken dat wat hij voor rood aanziet eigenlijks groen is?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel eigenlijks voordat je op onderzoek uit gaat, wanneer kom je achter zoiets voordat je naar de dokter gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Leuke vraag. Er zijn testjes voor, meestal worden die gedaan door de schoolarts. Verder kan iemand die kleurblind is dit idd niet zelf ontdekken. Hier zorgt het nogal eens voor een discussie omdat ik de enige ben die níet kleurenblind is :)

Toegevoegd na 9 minuten:
reactie op je toevoeging, meestal op het consultatie buro of iets later bij de schoolarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door onderstaande site te bekijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn testen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier wordt het aardig duidelijk uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer er meerdere mensen tegen jou zeggen dat de kleur die jij benoemt toch echt een andere kleur is. Of wanneer het jou opvalt dat mensen de kleuren anders noemen dan jij gewend bent het te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat merkt hij als hij voor een stoplicht staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als hij het Roode groen ziet en daar ook de rode betekenis bij kent merk je dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij merkt het wel als hij door rood rijdt