Bestaat er iets om langer te leven?

Bestaat er een soort injectie, pil, medicatie,... om langer te leven?

Tips voor langer te leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (16)

Als we zo gezond mogelijk leven, doen we er al alles aan en de medische wetenschap is erop gericht om je in leven te houden, of je het wilt of niet.
Levensduur is Nederland is optimaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langer lven betekent eigenlijk gewoon de risico's op ziektes en andere doodsoorzaken zo klein mogelijk te maken.

Als je niet te veel suikers en vetten eet, heb je minder snel last van obesitas, en dus minder snel een hardaanval. Als je niet rookt, worden je longen daar ook niet door aangetast,...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel lachen, en gezond eten. En goed in evengewicht blijven. Meer is er geen formule ervoor denk ik..
Lang leven wordt alleen door God bepaald...
Je kan er niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat bestaat niet.
Tips om in ieder geval gezond proberen oud te worden wel.
Niet roken.
Niet zuipen.
Gezond eten.
Op tijd naar bed.
Veel lachen en genieten. (van chagrijnen ga je verzuren).
Genieten van elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat moet het zijn, ha,ha.
Dank voor de +
Nee daar bestaat (nog) geen middel voor.

Je kunt je levensduur verlengen door de kwaliteit van je leven te verhogen.

Gezonde voeding, voldoende beweging, voldoende (innerlijke) rust, weinig stress, goed sociaal leven, goede psychische gezondheid enz. zorgen ervoor dat je een beter en gelukkiger leven hebt en dus wellicht langer zult leven.

Echter, je kunt morgen ook onder een auto komen en dan is het gebeurd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar een iets waardoor je eventueel langer zou kunnen leven: geluk, heel veel geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen geluk, waarmee ik bedoel te zeggen dat je de juiste genen moet hebben, maar dan nog een verkeersongeluk of wat voor ellende dan ook, daar i geen gen tegen gewassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klaarblijkelijk is het wel uitgevonden, en het heet: Rapamycine.
het middel is getest op muizen en verlengt de levensduur aanmerkelijk. Omgerekend zou de levensduur van mensen met 9 jaar verlengd worden. Als je het als kind al gaat slikken zelfs nog langer.

Zie link: http://nos.nl/artikel/91105-een-pilletje-voor-een-langer-leven.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gezond dieet en een goede lichamelijke én geestelijke gezondheid (die kun je beiden ontwikkelen!) zijn de beste medicijnen voor een langer leven.

In de toekomst zullen er echter ongetwijfeld wetenschappelijke methoden zijn die het leven van de mens kunnen verlengen, maar daar zullen we helaas nog even op moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Waarom zou je ?Als je wat eerder gaat is het alleen maar goed voor de totale populatie. En het milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er bestaat medicatie om je langer te laten leven.
Addertje onder het gras is dat je dan eerst een ziekte moet hebben die je levensverwachting ernstig verkort.
Met het toedienen van die medicijnen kan dat dan weer worden omhooggeschroefd.

Als jij langer wil leven kan je daar veel verschillende dingen voor doen.
Zoals:

- Voldoende bewegen: minimaal 30 minuten per dag.

- Gezond eten: zorg dat je voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt, niet te veel vet en suiker.
Vooral anti-oxidanten zijn erg belangrijk in je voeding, zij verkleinen de kans op ziekten als kanker enorm.
Anti-oxidant-rijk voedsel is bijvoorbeeld broccoli, bimi, framboos, bosbessen, groene thee, witte thee, tomaat.
Vooral broccolizaad zit er vól mee. 1 Eetlepel per dag houdt kanker op een aardig afstandje.

- Genoeg drinken: minimaal 1,5 liter water per dag, maximaal 2 liter. Caffeïne- en alcohol houdende dranken onttrekken vocht, dus tellen niet mee.

- Weinig tot geen alcohol consumeren: alcohol verhoogt de kans op vele ernstige ziekten en aandoeningen.
De aanbevolen maximale hoeveelheid alcohol per dag is 1 glas per dag voor vrouwen, 2 glazen per dag voor mannen, beide met 2 alcohol vrije dagen per week.

- Niet roken.

- Veilig vrijen.

- Niet te veel zonnen, of onder de zonnebank.
Als je dit toch doet bescherm jezelf dan voldoende.

- Geen ruzie zoeken met agressievelingen of moordenaars.

- Gelukkig zijn: gelukkige mensen leven langer dan ongelukkige mensen.

- Niet slapen op een treinspoor.

- Niet diepzeeduiken zonder zuurstoffles.

- Geen drugs gebruiken.

Etc, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Ik dacht nog wel dat ik het eerste antwoord ging geven, haha.
Maar ik heb er toch iets langer over gedaan dan verwacht ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er dan ook íets te lang over nagedacht, haha ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je ook niet doen, hè.
Het zijn mensen als jij die de Darwin Awards mogelijk maken.
Als het zou werken had michael jackson vast nog wel geleeft.
Die heeft volgensmij alles wel geprobeerd in zijn leven wat voorradig was om langer te kunnen leven.
Zo lag hij in een zuurstoftank te slapen en wat al niet meer.
Tja dat heeft toch ook niet echt geholpen allemaal.

Gewoon gezond leven, niet te veel stress en gezond voedsel en vooral in beweging blijven ( gewoon je dagelijkse dingen is ook prima en dat is al een goed begin. Oja en een beetje voorzichtigheid, want een ongeluk zit ook in een klein hoekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van het koninklijk huis worden ze allemaal zo oud

vraag het hun

een hele goede dokter is nr 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bestaat, en het is al beschikbaar voor jou. Betere hygiëne dan vroeger, beter voedsel (als je daarvoor kiest) dan vroeger, minder zwaar werk dan vroeger, betere medische zorg (inclusief vaccinaties) dan vroeger: daardoor is nu je levensverwachting ergens rond de 80 jaar in plaats van rond de 40.

Dan leef je dus dubbel zo lang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleens gelezen dat als je minder kcal inneemt dan je eigenlijk nodig hebt (minder eet dus) dat de kans dan groter is dat je ouder wordt. Ze hebben dit weleens met ratten uitgeprobeerd. Maar ja: wat voor leven heb je dan als je eigenlijk altijd tegen de honger aan zit??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een baantje trekken in de bron van de eeuwige jeugd zou zeker moeten helpen...
Alleen moet je de bron dan nog even vinden...