Wat zijn dit voor ballen op de foto, het lijkt wel iets van ivoor?

Het zijn geen biljartballen, er zitten geen gaten in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Meridiaankogels.
Die marmeren uit het eerste linkje lijken wel wat op die van jou.
Ik heb grote handen en voor mij is dat dus makkelijker, maar tijdens het ronddraaien mogen de ballen elkaar niet raken.
Heb ze een tijd niet meer gebruikt, maar dankzij jou ga ik ze toch weer eens opzoeken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oké, Goeievraag draait de twee linkjes net om dus bedoel ik de marmeren exemplaren van het tweede linkje die op die van jou lijken. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
zo heten ze dus :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig, dank je wel!

Andere antwoorden (1)

Ik weet de naam zo snel niet, maar dit zijn ballen die je gebruikt voor ontspanning en handigheid van de vingers.
Je neemt beide ballen in de handpalm en laat ze dan rondjes draaien, met de klok mee of tegen de klok in.
Dit is zeer goed voor de coordinatie, en het werkt ook ontspannend.
Je hebt ze ook in een andere variant, dat er kleine belletjes inzitten zodat ze zachtjes geluid maken tijdens het bewegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is een simpele, volgens mij bij de wereldwinkel te koop.
Ritsuka
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Vaak verkeerd gebruikt, maar met het ronddraaien mogen de ballen elkaar niet raken.
Meestal zitten er metalen dingen in die geluid maken. Bij perfect gebruik draaien ze in de handpalm, raken elkaar niet en wordt het zo vloeiend gedaan dat ze ook geen geluid maken... (dat laatste is me nog niet gelukt)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iemand ook enig idee hoe ze heten dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens zijn ze massief, er zit niets in en zijn best zwaar
Ritsuka
9 jaar geleden
ja klopt, ze mogen elkaar eigenlijk niet raken.
Deze zijn gewoon massief van steen denk ik. Ivoor mag niet verhandeld worden, en dat is naar mijn weten nooit groen.