Moet je binnen blijven bij een keelontsteking?

Ik heb dus een virale keelontsteking, vandaag bij de huisarts geweest. Alleen is het mij niet duidelijk of ik nou binnen moet blijven of niet.
Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.8K

Het beste antwoord

Nee hoor, dat maakt niets uit.
Als je je ziek voelt kan je he afvragen of het fijn is om naar buiten te gaan; zeker als het koud is kan je je dan nog vervelender gaan voelen. Voor de genezing van je keel en voor het verdere verloop van de ontsteking maakt het verder niets uit.

Ook maakt het niets uit of je je warm aankleedt of niet; je wordt er niet ziek van, je wordt er niet zieker van en je genezing gaat niet trager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen als jij koorts hebt is het beter om binnen te blijven. Maar is je temperatuur normaal en voel je je goed, dan is er geen bezwaar om naar buiten te gaan.
Amadea
9 jaar geleden
Ik denk niet dat je binnen moet blijven maar ik denk wel dat je je goed warm moet kleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een virale ontsteking hebt is de oorzaak een virus. Als je naar buiten gaat kun je dus andere mensen aansteken met dat virus. Daarom is het goed om te weten hoe lang je besmettelijk bent voor andere mensen voor je de deur uitgaat.

Daarnaast is het ook de vraag hoe goed jij je voelt. Als je koorts of veel pijn hebt is het wellicht een stuk aangenamer voor je om thuis te blijven.

Wat betreft je virus, dat kun je vragen aan je huisarts(assistent), even bellen naar de huisarts en je weet het. Wat je eigen conditie aan gaat, dat voel je zelf het beste aan.