Hoe lang word ik ?

Ik ben

Jaar:12
Lengte;1.50/51
Lengte moeder:1.59
lengte vader:1.62/63

Hoe lang word ik ongeveer?

Toegevoegd na 12 minuten:
Geslacht:Jongen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Je kunt het ongeveer uitrekenen, maar het is geen garantie. Voeding en groeistoornissen spelen ook een rol.

Meisjes: Met een speling van 9 cm.

(lengte van je vader + lengte van je moeder)/2 - 2 cm = jouw doellengte.

Dus als je vader 1. 62 is en je moeder 1.59, is de rekensom als volgt:

meisje: (1.62 + 1.59)/2 = 1.60 -2 cm. = 1.58 m (je wordt dan tussen 1.50 m. en 1.67m)

Toegevoegd na 3 uur:
Voor jongens: theoretische eindlengte =
(lengte vader + lengte moeder)/2 + 11cm (variatie ± 9cm)

Dus jij zou dan tussen de 1.60 en 1.78 kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zegt niks. Je kan zo ineens gaan groeien als je zo'n 15/16 bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets langer dan je vader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok dat je langer wordt dan je ouders. Het is ook verschillend of je een jongen of een meisje bent. Jongens beginnen meestal wat later aan de groeispurt dan meisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen in 't algemeen dat je er tussen in komt. (tussen je ouders). Maar ook daar kun je aan twijfelen. Want bij de één is 't altijd weer anders dan bij de ander.

Mijn vader is bijv. 1.93
Mijn moeder (voordat ze begon te krimpen;) 1.76

En ik ben uitgegroeid en ben 1.73
Dus kleiner dan beiden.

Kwestie van afwachten dus. Je kan langer worden, even lang, er tussen in, of kleiner worden..
(mocht dat toch wat zekerheid geven.. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps: de kans dat je groter wordt dan je ouders is wel redelijk groot. Aangezien je nog een groeispurt (meerdere zelfs) krijgt zal je ook in de lengte nog wel iets groeien.

Ik ken zelf heel wat mensen die vrij kleine ouders hebben en zelf vervolgens langer worden.
Zeker als je nog maar 12 bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel hangt af van je voeding. Een arts kan nog wat zeggen als er foto's van je botten gemaakt gaan worden om de hoeveelheid kraakbeen te beoordelen.

Als jongen mag je overigens verwachten dat je pas stopt met groeien tussen je 16e en 19e.

Vraag eens aan je pa hoe lang ie was met 12 jaar...Kan je zien hoeveel hij gegroeid is na die leeftijd.

Overigens ben ik altijd 1 van de kleinsten van mijn klas geweest tot mijn 16e...toen bleef ik nog wat door grroeien en ben uiteindelijk 1m85 geworden.
Met 12 was ik derhalve ook ca 1m50
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een antwoord wilt met meer zekerheid, kun je naar de huisarts gaan. deze kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis waar ze een rontgenfoto maken van je hand.
Ze kunnen dan redelijk naukeurig vaststellen (5 cm speling) hoe lang je wordt. (aan de hand van je botstructuur)Bij mij is de voorspelling goed uitgekomen. ze zeiden tussen de 1.65 en 1.70, uiteindelijk ben ik 1.69 geworden.Bij mij is het destijds gedaan omdat ik nogal klein was voor mijn leeftijd en ik mij zorgen maakte of ik ook zo klein zou blijven (kreeg pas laat mijn groei speurt)
Wanneer je nog jong bent (zoals jij) kunnen ze met medicijnen je groei wel iets beinvloeden.
Maar ik weet niet of dat de reden is dat je deze vraag slelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je antwoord klopt als een zwerende vinger! :)! +
de meeste kinderen van nu in de pubertijd
worden groter
dan hun ouders door verbeterde leefomstandigheden en voeding
jouw ouders zijn niet heel groot
mogelijk wordt je toch groter door de veranderende
leef omstandigheden.
dus op jouw vraag
kan niet in hoeveel centimeters specifiek antwoord gegeven worden
ik schat dat je minimaal de 1.70 haalt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk zelf dat je wel 10 of 9 centimeter bij groeit dus maak je maar geen zorgen ;)