Buikpijn tablet of gaan slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water met een zoutoplossing. erg ranzig maar het helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droog beschuit, of kanelly's en zwarte bessensap uit die kleine flesjes van Hero.
Daarnaast veel drinken en als je teveel vocht verliest, ORS oplossing tot je nemen. Die kun je kopen of zelf maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Imodium tegen de diaree, citroen uitpersen en in een glas heet water tegen de buikpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
norrit helpt tegen diarree en een grote boodschap doen tegen buikpijn maar daar zul je gezien je vraag geen moeite mee hebben
ik denk dat je buikpijn afkomt van je diarree omdat je darmen overhoop liggen
probeer zoveel mogelijk te drinken en eet gewoon lekker een banaantje
beterschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb er vandaag 2 op :)
controleer bij buikpijn of je broek niet te strak zit. Even je broek wat losser doen doet vaak wonderen. Tegen diaree wil het eten van bananen nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Specifieke behandeling is bij infectieuze diarree door bacteriën en virussen zelden mogelijk. Uitdroging voorkomen en genezing afwachten is het belangrijkste. Bij diarree worden water en andere dranken niet goed door de darm opgenomen. Een ORS-preparaat kan dan helpen. Dit is een oplossing van suiker en zout in de juiste verhouding. Deze combinatie maakt opname van vocht wat gemakkelijker. Hierdoor wordt uitdroging voorkomen, wat bij de meeste vormen van diarree die vanzelf overgaan het grootste gevaar is. Treedt uitdroging in gevaarlijke mate op dan zal de patiënt in principe worden opgenomen om intraveneus vloeistof toegediend te krijgen om uitdroging en sterke verstoring van het elektrolietenevenwicht tegen te gaan terwijl hij zelf de infectie overwint.

Er bestaan ook middelen om de darmbewegingen te remmen, zoals loperamide en codeïne, maar dat is uitsluitend symptoombestrijding en mag bij koorts en bij bloed in de ontlasting niet worden gebruikt. Bij bacteriële infecties is het meestal ook niet zinvol om antibiotica te geven, al bestaan hierop wel uitzonderingen. Bij parasieten als verwekkers is behandeling met antiparasitaire middelen juist weer wel zinvol. Om de oorzaak van besmettelijke diarree op te sporen is meestal een faecesonderzoek nodig; de resultaten van een kweek zullen echter vaak pas binnenkomen als de patiënt al vanzelf beter is geworden.

Voor andere vormen van diarree, zoals bij de ziekte van Crohn, bestaan wel specifieke behandelingen.

Lees voor meer informatie onderstaande site:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diarree
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen diarree heb je hierboven al genoeg gelezen.
Wat mij meestal helpt als ik buikpijn heb is het langzaam een pepermuntje opzuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een dag niets, tot weinig eten en alleen water drinken. Let wel op dat wat je wel eet, licht verteerbaar is. Beetje rijst, beschuitje, gekookte aardappel enz.

Als je na een dag nog last hebt, kan het een infectie zijn en dan zul je naar de dokter moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meeste middeltjes zijn zo vies dat je er accuut nogmeer buikpijn van krijgt Echter wat bij ons ALTIJD helpt is cola met suiker.Ik heb dit bij de huisarts nagevraagd en deze bevestigde dat dit een uitstekend middel tegen diarree is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor buikpijn warme melk.
En voor diaree perzik of een perzik sap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rasp een appel en vermeng dit met kaneel, door het raspen komt er een bepaald stofje vrij en in combinatie met de kaneel stopt dit de diarree... Bij mij werkt dit heel goed! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mij heel goed helpt zijn probiotica capsules.
Bij diaree hoef ik maar 2 capsules te nemen met een paar uur tijd tussen de capsules. En dan ben ik er weer van af.

Toen ik dit nog niet wist had ik redelijke ervaringen met beschuit met geraspte appel, en dronk ik een groot glas cola met kleine slokjes verspreid over de hele dag.
Volgende dag geen diaree meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appels en appelsap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rijst eten of nog beter, rijstenwater drinken helpt heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venkelthee werkt kalmerend, kamillethee is ook goed. Voel je je flauw, maak dan een lichte groentenbouillon eet een banaan, rijst (zie bovenstaand antwoord) of havermoutpap (beter met water gemaakt dan melk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen diaree heb je al vele oplossingen gekregen.Maar je kan immodium kopen werkt heel erg snel. Blijf vooral drinken en duurt diarree te lang moet je naar de huisarts gaan.

Als je buikpijn hebt kunnen je darmen verkeerd liggen.

Wat erg vaak kan helpen is rond draaiende bewegingen te maken beginnen met je vingertoppen. Bij je navel beginnen en steeds een iets grotere cirkel draaien tot de zijkant en weer heel rustig terug draaien, zo gaan je darmen weer bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, middeltjes genoeg.

Ik zou zeggen: Het hangt er maar helemaal van af wat de oorzaak is.

Soms namelijk, werkt niks.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste,

Voor buik en maagkrampen bestaat er Buscopan
Voor diarree kan je Imodium (instant) nemen, maar niet teveel max (2 per keer in een half glas water)

Zie ook de andere tips tegen diarree op GV -Forum !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rooibosthee (original) Als je rooibosthee drinkt, gaan de krampen in je buik weg en stopt diarree
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beschuit en thee

verder veel slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diaree:

Cola
Banaan