Is een Hittepit hetzelfde als een Pittenzak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let op:
Ik heb ook zo'n Hittepit gehad. Die is bij de eerste keer al gelijk verbrand hoewel ik me precies aan de gebruiksaanwijzing had gehouden. Ik had ook nog een andere Hittepit en die was eerst gloeiend heet en in no time volledig afgekoeld. Ik had er dus helemaal niets aan.

Antwoorden (2)

In deze versie wel, ja. De hittepetit is net als een andere pittenzakken gevuld met kersenpitten. Hittepetit is de benaming voor deze zakken.
jc54
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Hittepit, bedoel je. Hittepetit is heel iets anders.
Antoni
9 jaar geleden
Ik las ook eerst hittepetit in de vraag, maar er staat toch echt Hittepit. Ik weet niet of hittepetit en Hittepit hetzelfde zijn... Een hittepetit is volgens mij een drukke, irritante vrouw...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gevalletje hyperactieve autocorrectie? Een hittepetit is niet hetzelfde nee. Blijft misschien langer warm, maar is niet even warm :-)
Meestal niet. Een Hittepit is een zakje pitten speciaal gemaakt om op te kunnen warmen en daarna lang warmte af te kunnen geven. Het woord Pittezak wordt vooral gebruikt voor kleine zakjes met pitten, soms ook bonen, rijst of plastic bolletjes, dat op kleuterscholen wordt gebruikt voor spelletjes en gymlessen. Fotografen gebruik ook weleens een pittezak in plaats van statief. Ook dan is het niet zo belangrijk waar de vulling van gemaakt is. Bij een Hittepit is het soort pitten wel van belang om een goede warmte-vasthoudendheid en warmte-afgifte te kunnen krijgen.

Toegevoegd na 41 seconden:
Een Hittepit is wel een pittenzak. Maar lang niet elke pittenzak is een Hittepit.