hoe lang duurt de wondgenezing na het versmallen van nagel? (ivm ingegroeide teennagel?)

Ik ben vorige week maandag (25e) geholpen aan mijn ingegroeide teennagel door mijn nagel te laten versmallen. Het lijkt nu een beetje geel achtig spul op te zitten, doet behoorlijk pijn en is nog steeds niet dicht... Vandaar mijn vraag. Er blijft vocht uit komen. Nou ja bekijk de foto maar en je snapt het. De foto is van vandaag, oftewel 10 dagen later.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Wanneer er vloeistof uit een wond komt kan het zijn dat het ontstoken is geraakt. Het is altijd beter om toch even contact op te nemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Te zien aan de foto is dit flink ontstoken. Even langs de huisarts lijkt me een goed idee. Dat het een tijdje duurt voor de wond helemaal dicht is, is niet zo erg. Maar ontsteking met geel pus en paars rondom is niet goed. Huisarts heeft daar wel iets voor om het sneller te laten herstellen.