Kan je zonder hart Leven

Toegevoegd na 34 seconden:
IK heb het antwoord snel nodig ik moet een werkstuk afmaken....????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het,maar daar is niet iedereen het mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar gaat dat werkstuk over? En kan ik het ook gemaild krijgen als het klaar is? Ik ben reuze benieuwd op welke school je zulke rare vragen moet behandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet meteen de rest van je huiswerk ook hier neer.
Want ik ben zo nieuwsgierig wat dat tegenwoordig inhoudt.

Antwoorden (11)

Ik heb al in geen jaren hart gegeten,maar ja, ik leef nog steeds!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die minnen begrijp ik wel, maar dit soort vragen storen mij ook. Dus vind ik jouw antwoord lekker Plus.
Nee, want dan word je bloed niet meer rondgepompt, krijgen je hersenen dus ook geen bloed meer, en vallen alle taken in je lichaam uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk.
Het hart pompt bloed, dus zuurstof door je hele lichaam.
Zonder hart krijgen je organen geen zuurstof, dus kun je onmogelijk in leven blijven.
Iemand die een hartstilstand krijgt zal ook overlijden indien hij of zij niet succesvol gereanimeerd kan worden.
Na een hartstilstand volgt ook direct een ademstilstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, Zonder hart in de letterlijke zin kun je niet leven. Je hart is de 'pomp' van je lichaam die letterlijk al je lichaamsdelen van bloed (verse zuursof en voeding) voorziet.
In de figuurlijke form heb je zonder hart geen leven omdat je dan medogenloos bent zonder een ander te respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel machines in de ziekenhuizen die chirurgen gebruiken voor de 'hart' operaties. dan leef je tijdelijk zonder je hart, ze transferen de opdracht wat je hart doet aan dat machine en dan laten ze je hart stoppen. wanneer ze klaar zijn met de operatie gaan ze je hart weer starten. maar daar mee kun je natuurlijk niet je hele leven blijven leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is er een onderzoek bezig wat met een kunsthart te maken heeft. weet niet hoever ze daar mee zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal zonder hart kan een mens niet in leven blijven. Het bloed, met de zuurstof en alle voedingsstoffen meot naar de hersenen gepompt worden. Het is wel mogelijk het natuurlijke hart (tijdelijk) te vervangen door een kunsthart. Omdat het rondpompen van het bloed nogal wat energie kost, moet je dan wel met een koffer vol apparaten en batterijen rondlopen, en omdat de leidingen voor het kunsthart door de huid heen lopen is er een grote kans op infecties (bacterien kunnen gemakkelijk langs de leidingen het lichaam binnenkomen) Daarom is het (nog ) niet gelukt om mensen langere tijd met een kunsthart in leven te houden. Vaker wordt een (minder sterke) pomp naast het bestaande hart ingebouwd, ter ondersteuning van het gewone, zieke hart, maar ja, dan leef je dus niet zonder hart, maar eigenlijk met twee harten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het nooit proberen en ook geen water in je bloed spuiten dan ga je ook dood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Alleen niet erg lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer 2 minuten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder hart die bloed door je lichaam pomt kan je niet leven nee. Maar er zijn genoeg mensen op aarde zonder hart, dus die zonder liefde leven. Erg jammer is dat.
Ik leef liever met m'n hart, liefde dus.