vanaf hoe oud mag je een operatie krijgen van een voorhoofdslift?

hallo,
ik heb duidelijk heel laag zittende wenkbrauwen bijna op m'n oog waardoor ik een ook enorme groot voorhoofd krijg
en ik denk dat ik een voorhoofdslift nodig heb

mijn vraag : vanaf hoe oud mag je zo'n operatie krijgen? en ben namelijk ook nog ver onder de 18 en wordt het ook vergoed?
hoop dat iemand me hierbij kan helpen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je ver onder de 18 bent, ben je dan wel oud genoeg voor Goeie Vraag? Je moet hier minstens 16 zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nodig nodig, niks is nodig. JIJ vind het nodig. Omdat je waarschijnlijk een onzekere puber bent.

Antwoorden (1)

Er bestaat geen wettelijke minimumleeftijd voor plastische chirurgie. Wel moet de plastisch chirurg zich houden aan de regels die zijn vastgesteld in de Wgbo (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst). Dit houdt in dat jongeren onder de 16 jaar toestemming moeten hebben van beide ouders om een ingreep te mogen ondergaan. Soms hanteren beroepsverenigingen strengere regels ten aanzien van de minimumleeftijd van bepaalde cosmetische operaties. Ook binnen de kliniek kunnen er afwijkende regels gelden. Vaak wordt bijvoorbeeld een borstvergroting pas vanaf 18 jaar uitgevoerd, omdat de borsten dan uitgegroeid zijn. Tot slot kan elke plastisch chirurg zelf bepalen of hij een bepaalde behandeling al dan niet wil verrichten bij jongeren of kinderen. Het is bijvoorbeeld bekend dat niet iedere plastisch chirurg een schaamlipcorrectie wil uitvoeren bij een jongere, vooral wanneer er geen medische noodzaak voor is.

Meestal kiezen mensen voor plastische chirurgie om cosmetische redenen. De ingreep wordt dan niet vergoed door de ziektekostenverzekering. In sommige gevallen is er een medische noodzaak, bijvoorbeeld een borstverkleining om rugklachten te verhelpen. In dat geval kan je in aanmerking komen voor (gedeeltelijke) vergoeding.
Als je dus last hebt van je wenkbrauwen met het zien, dan is er een kansje dat het vergoedt wordt, meestal uit aanvullende verzekering. Reken er dus niet op dat het snel gedaan zal worden en dat je er een vergoeding voor krijgt.

Vraag aan je kapper advies over een kapsel dat je voorhoofd minder groot doet lijken, dan kan met bijvoorbeeld een pony of een lok.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo,
hartelijk bedankt voor uw reactie,
Ik denk dat een pony niet zal werken omdat ik een jongen
ben en ik zie er heel suf uit zelfs met een pet nameljk door die laag zittende wenkbrauwen.
Maar ik heb er over nagedacht ik heb namelijk natuurlijke krullen, nu is mijn haar helemaal kort mischien is de enigste optie om het mischien te laten groeien
M.V.G
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.kapsels.net/mannenkapsels2.htm
Bij mannen kan dit ook hoor.
Vraag advies over het model bij je kapper, zij kunnen je zeker op weg helpen je voorhoofd kleiner te doen lijken.
Succes!
Kristal
9 jaar geleden
Ja hoor, een los vallende nonchalante lok breekt de vlakte van het voorhoofd al.
Daarbij, als je echt krullen hebt van jezelf en je laat je haar langer groeien komt de aandacht meer op je haar te liggen. Dan verleg je het accent.
Ben het met Crea eens, raag advies bij een goede kapper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Kristal, bovendien is de lok weer helemaal in, ook bij de man.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties