Mijn laarzen zijn niet nieuw maar die kraken de hele tijd als ik loop wat kan ik eraan doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ze wel betaald (geintje) dat zei mijn moeder vroeger altijd als ze niet betaald waren dan kraakte ze
Maar mijn vader deed altijd spiritus in zijn nieuwe schoenen om ze uit telopen en om het piepen tegen te gaan.

Antwoorden (5)

Insmeren met vet...verkrijgbaar in de schoenenwinkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het leer is, kan het zijn dat het wat is uitgedroogd. Je kunt het dan insmeren met ledervet. Zelf haal ik het altijd (of eigenlijk zelden, je doet járen met zo'n blik) bij de HEMA.

Als het laarzen van kunsstof zijn, vrees ik dat er niet veel aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal tips:
Zet krakende schoenen (met lederen zool) een nacht op een natte dweil en het kraken verdwijnt.

In het leger deden ze het als volgt:
ECHTE schoencrème te verwarmen tot het vloeibaar is, de schoenen royaal insmeren en vervolgens met een brandende kaars (met gesmolten kaarsvet) de naden langs lopen tot de schoencrème blinkt. De naden en het leer bij de zolen zijn dan optimaal "gesmeerd". Vervolgens weer op normale manier glimmend poetsen.

Nog een methode is:
Strooi in iedere schoen wat (half theelepeltje ongeveer) talkpoeder onder en tussen de inlegzool en de schoen.

Het zijn allemaal huismiddeltjes. Onder het motto:’ baat het niet dan schaadt het niet’, kun je uitproberen wat bij jou helpt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik leerde van mn ma is s'nachts n prop natte kranten erin doen. Meestal hielp het wel by leer. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga er vanuit dat het leren laarzen zijn .
insmeren met leder vet en goed laten intrekken en laarzen spanner gebruiken.