Wat kan ik doen bij verbreken relatie en samen een koopwoning hebben?

Wij hebben sinds een half jaar een koopwoning. Nu heeft mijn ex al een ander liefje. We slapen allebei nog in de woning, hetzij in aparte kamers.

Ik zou de vaste lasten in mijn eentje kunnen betalen, maar ik kan mijn ex niet uitkopen. Hoewel hij besloten heeft een punt achter de relatie te zetten. Wat kan ik doen? Moet nu naar mijn verstand luisteren en niet naar mijn gevoel, wat niet makkelijk is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ga er van uit dat jij in principe in het huis wilt blijven wonen en dat je ex zijn koffers binnenkort pakt. En dat jullie niet getrouwd waren en een samenlevingscontract hebben.

Je notaris kan je helpen om uit te leggen wat je samenlevingscontract zegt over deze situatie. En wie van jullie beiden welke rechten en plichten heeft.

Ga ook naar je hypotheekadviseur. Die heeft hier vaker mee te maken. Taxeren, hypotheek aanpassen etc.: hij wijst je de weg.