Ga ik beter zien als ik veel wortels eet

Je hoort het heel vaak van verschillende mensen dat als je wortels eet, je ook beter gaat zien. Maar is dit nu echt zo, of is het gewoon een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

niet alleen wortels zijn goed,en teveel is ook niet goed..t gaat om balans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je al goed kunt zien, wil het niet zeggen dat je dan nog beter gaat zien.

Maar wortels zijn zeker goed voor het gezichtsvermogen.
Heb in eigen familiekring meegemaakt dat iemand die een jaar lang wortelsap dronk, na controle minder sterke brilleglazen nodig bleek te hebben.

Geen fabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat is goed mogelyk er zit vit. a in en das goed voor je ogen
In wortels zit veel carnitine, dit is een stof die belangrijk is voor het goed functioneren van o.a. zenuwen, spieren en de ogen. Daarnaast heeft het een beschermde functie (het verminderd de kans op o.a. hart-vaatziekten en oog-aandoeningen) Carnitine zit niet alleen in wortels, ook in andere voedingsmiddelen, dus je hebt niet per se wortels nodig om je ogen gezond te houden maar om antwoord te geven op je vraag: ja wortels zijn goed voor je ogen!

Voor zover ik hieruit begrijp worden ze niet beter maar houdt je ze wel op peil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut: ze bevatten veel betacaroteen, en dat wordt door het lichaam omgezet in vitamine A. Dankzij deze vitamine kunnen uw ogen zich beter aanpassen aan het donker. Meer nog: een langdurig gebrek aan vitamine A kan nachtblindheid veroorzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze vraag is al eerder gesteld !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja, zelfs zo goed dat je ook weer de zoekfunctie van GV zult kunnen zien.
http://www.goeievraag.nl/vraag/wortels-ogen.48738
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga dat allemaal niet bijhouden,ben geen administrateur,verwijder hem wel na 1 uur gelijk,anders doet gv het weer zoals gewoonlijk
Als je bv een hele dag achter een computer staart , zal het eten van wortels daar niet veel aan veranderen. Wat niet belet dat wortelen gezond voedsel zijn en caroteen bevatten. Maar eens de ouderdomsverschijnselen opduiken zal het zicht verminderen , wortelen of niet. Een goede algemene hygiëne en in het bijzonder voor de ogen een specifiek : na intens turen ook de ogen laten rusten in de verte. Goede lichtbronnen met voldoende lux enz