Hoe bereken je het bmi?

Kent iemand de formule voor het berekenen van je bmi? hoeveel is je ideaal bmi? Is dat 20 of is tussen de 20 en de 25 ook nog een ideaal bmi?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De ideale BMI ligt tussen de 18 en 25, maar daar kan iets van afgeweken worden.

Hieronder kun je het zelf berekenen.
http://www.bmi-berekenen.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze site is betrouwbaarder:

http://212.78.187.13/bmi/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De waarde van de BMI-index (ook wel queteletindex genaamd) is gelijk aan het gewicht van de persoon (in kilogram) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meter).
Voorbeeld: een persoon van 90 kilo en een lengte van 173 centimeter = 90 / (1,73*1,73) = 30,07

Index (kg/m²) Interpretatie
minder dan 18,5 ondergewicht
18,5 tot 24,9 normaal gewicht
25 tot 26,9 licht overgewicht
27 tot 29,9 matig overgewicht
30 tot 40 ernstig overgewicht
meer dan 40 ziekelijk overgewicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde van de BMI is gelijk aan het gewicht van de persoon (in kilogram) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meter).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je gewicht in kilogram gedeeld door het kwadraat van je lengte in meters. Dus als je 70 kg. weegt en je bent 1.75m. wordt het 70/(1.75*1.75)
Er zijn veel websites waar je je lengte en gewicht kunt invoeren en je meteen ziet of je BMI goed is, bijvoorbeeld die van het Voedingscentrum hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De formules zijn wel bekend en hier al genoemd. Echter wil ik erbij zeggen dat je niet op BMI alleen kunt letten, maar ook op vet- en spierpercentage van mensen om overgewicht te bepalen; een topsporter heeft volgens BMI overgewicht omdat spiermassa zwaarder weegt, maar is daarmee wel kerngezocht in vergelijking met iemand die een hoog vetpercentage heeft.