Over een paar weken, word er bij mij een nieuwe hartklep geplaatst. Heeft iemend daar ervaring mee zo ja, Hoe gaat dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt het alsof je een nieuwe keukendeur geplaatst krijgt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder had een kunsthartklep. Ze werd door haar kleinkinderen al snel omgedoopt tot " oma tik" omdat je na de operatie de hartslag kon horen. Ze vondt t een erenaam! :) Hij is geplaatst in een tijd waarin chirurgen nog lang zo kundig niet waren als nu. Ze heeft 'm lang gehad en is er behoorlijk oud mee geworden. Maak je niet al teveel onnodige zorgen. VRAAG VRAAG VRAAG.. alles wat je wilt weten aan de specialisten, daar zijn ze voor. Heel veel liefs, beterschap en sterkte! Hartelijke groet,
Gerda
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik kan je als antwoord geven dat je hier met je specialist over moet praten. Zij geven een goede duidelijke uitleg en zij hebben er wel ervaring mee (met het plaatsen dan..). Wanneer je vragen hebt of iets niet snapt kun je het meteen aan hen vragen. Sterkte in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je, als je de ervaring van andere mensen wilt horen, het beste op een gespecialiseerd forum voor hart- en vaatziekten kunt posten. Bijvoorbeeld hier:
http://www.hartenvaatforum.nl/viewforum.php?f=18&sid=2a4e4a7b14f9a1b8caf3b9697d2fe906 Sterkte met de operatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet er nix van, en ik hoop dat dat zo mag blijven. Maar ik wens je het beste voor de komende tijd, en als je je zo moedig voorbereidt heb ik wel vertrouwen erin dat je er goed doorheen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u zich aanmeldt bij deze site http://www.hartgenoten.nl/ dan kunt u veel ervaringen van lotgenoten lezen.

Antwoorden (1)

uit ervaring kan ik vertellen dat je duidelijk krijgt uitgelegt wat men gaat doen.
Ook het thuisfront wordt op de hoogte gehouden van hoe het ervoor staat.
na de operatie kom je op de uitslaapkamer daar blijf je totdat je zelf voor 60% ademt.
Je hebt dan een dikke slang in je mond,deze halen ze voordat je naar de ic gaat er heel voorzichtig uit, dit om te verkomen dat er vocht achter de longen komt.
ook krijg je een drain deze gebruikt men voor het verwijderen van wondvocht.
na de ic ga je naar de gewone afdeling.
daar krijg je een buisje met een slang en balletje waarop je moet blazen om het balletje omhoog te houden
Zodra je op de zaal ligt komt er ook een therapeut waarmee je loop- trapoefeningen krijgt.
zodra je goed kan traplopen mag je naar huis.
daarna moet je een aantal keer op controle komen.
heel veel sterkte

Toegevoegd na 6 minuten:
voor dat het thuisfront voor de eerste keer gaat kijken kom je eerst bij de dokter, die uitlegt hoe de operatie is verlopen en bereid je echtgenote voor om de eerste keer te gaan kijken.
ze mogen een aantal keer komen kijken op vaste tijden die men aangeeft dit bezoek duurt vrij kort.