Zeer zelden spierpijn, hoe kan dit?

Ik heb dit al jaren alleen werd ik er van de week weer bewust van. Ik krijg dus (haast) nooit spierpijn. Voor het eerst sinds tijden naar de fitness geweest en daar tot verzuring aan de gewichten gehangen en de volgende dag heb ik alleen een lichte tinteling (mss meer een strak gevoel) in mijn armen als ik ze omhoog breng. Mijn benen, daar merk ik niks aan terwijl ik die aan alle kanten heb getraind. Ook paar jaar terug met een uur hockey waarbij ik het meest actief was (en langste van allen) en anderen de volgende dag klaagden over spierpijn.
Hoe kan dit? (overigens ben ik een vrouw)

9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom wil je graag spierpijn hebben dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede doorbloeding van je spieren en daardoor worden afval stoffen goed afgevoerd
loginabcde
9 jaar geleden
Ik beschouw het als normaal dat een mens spierpijn krijgt na een flinke inspanning. Ik heb er geen 'last' van dat ik het niet krijg maar vraag het me af omdat het een natuurlijke reactie is van het lichaam. Puur psychisch zou het me meer een kick geven, nu voelt het soms alsof ik niks gedaan heb.
Ritsuka
9 jaar geleden
Zoals mobie al zegt, je hebt blijkbaar een hele goede doorbloeding.
Je bent toch intensief bezig geweest? Je bent toch moe na je training? Waarom heb je dan spierpijn nodig als een soort 'bewijs'?
Spierpijn zegt niks, dat heb je ook vaak bij griep, en dan doe je niks

Antwoorden (1)

Wees blij dat je geen spierpijn hebt en maak er geen probleem van. Je hebt gewoon een heel goede conditie!