Hallo, ik ben gisteren begonnen met Duphaston, omdat mijn regels niet door komen. Heeft hier iemand een idee of je hier vruchtbaarder mee bent?

Duphaston

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Ja. De werkzame stof in Duphaston is dydrogesteron. Dydrogesteron is een vrouwelijk progestageenhormoon. Dit heeft ongeveer een zelfde werking als het natuurlijke progesteron. Het speelt een belangrijke rol bij de vruchtbaarheidscyclus.

Een mogelijke oorzaak van verminderde vruchtbaarheid is een verminderde aanmaak van progestageenhormoon na de eisprong. Normaal gesproken zal het achterblijvende lege eiblaasje (het zogenaamde corpus luteum of gele lichaam) voldoende progesteron aanmaken. Hierdoor kan het bevruchte ei zich goed innestelen in de baarmoederwand. Als dit lege eiblaasje onvoldoende progesteron aanmaakt, kan het helpen om een progestageenhormoon te slikken in de periode vanaf de eisprong tot aan de innesteling. Daarom schrijven artsen soms dydrogesteron voor vanaf dag 14 tot en met dag 24 van de cyclus.

Het kan enkele maanden duren voordat het werkt. Raadpleeg jouw arts als je na 6 maanden nog niet zwanger bent geworden.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu mag ik van de dokter nadat ik mijn regels heb gekregen met duphaston de 14de dag tot de 24ste dag van mijn cyclus duphaston opnieuw nemen voor te helpen voor een zwangerschap :-)