Heeft er iemand ervaring met Melatonine-tabletjes van 5 mg.?

Ik bedoel dus niet de tabletjes die te koop zijn ( 0,1 mg. ), maar voorgeschreven door de huisarts voor ernstige slaapproblemen. In het archief van GV kon ik alleen iets vinden over de laag-gedoseerde variant.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ik heb ze ook geprobeert, maar bij mij werkte het niet.
De uitleg was dat het niet helpt als de oorzaak van het slaapprobleem geen melatonine tekort is. Bij mij was dit dus niet het geval met het gevolg dat ik er niet van sliep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn zoon gebruikt melatonine 1 mg. om in slaap te kunnen vallen. Dat werkt al tijden uitstekend. Als je last hebt van slapeloosheid, midden in de nacht wakker worden en tobben, helpen die melatoninepillen niet, ze werken alleen als je moeite hebt met in slaap vallen maar daarna wel goed kunt doorslapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 Mg lijkt mij een vrij hoge dosis. Maar er is nog nooit aangetoond dat toegediende Melatonine een negatief effect heeft.

Zelf gebruik ik de in Amerika gangbare 2,5 Mg tabletjes. Ik gebruik melatonine in verband met nachtdiensten. In Amerika is 2,5 Mg vrij verkrijgbaar als voedings supplement.

Ongeveer 1 uur tot anderhalf uur na het innemen van het tabletje wordt je een beetje slaperig . ( Gapen , beetje suf worden ) . Als je deze tekens negeert en opblijft , dan gaat het effect weer weg. Ik slaap erg goed met Melatonine. Na het opstaan 's ochtends geen sufheid etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn dochter gebruikt deze tabletten sinds 1,5 jaar op recept,via kinderarts.Zij en wij hebben er goede ervaring mee.Ze neemt ze een half uur voor het slapen gaan en ze tuft nu dus de hele nacht door.voorheen was dat nooit het geval.Als zij wat later naar bed gaat ivm verjaardag of zo,dan neemt ze ze niet in want dan komt ze niet aan haar minimale nachtrust van 8 uur toe.Ze voelt zich s'morgens goed uit gerust.De tabletjes kunnen met wat water ingenomen worden maar het is beter om ze onder de tong te laten smelten,daar worden ze eerder in het lichaam opgenomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
deze tabletten van 0,5 werken id alleen als er is aan getoond dat je melatonine tekort heb.handig is ook om na inname het licht wat te dimmen en tv ed achterwege te laten.het is een goede 'inslaaper' waardoor het door-slapen ook beter gaat.