Is er verband tussen diaree en koude voeten?

Ik heb eenmalig diarree als ik een uurtje sochtends op blote (en daardoor koude) voeten door het huis loop. Wat is het verband tussen koude voeten en diaree?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.9K
Piejokkiejo
een jaar geleden
K heb hetzelfde. Alleen is het niet koude voeten maar koudevoetzolen. Daar zitten ook zo’n 7000 zenuwuiteinden. Misschien worden bepaalde zenuwen die daar zitten dusdanig geprikkeld dat dit kan gebeuren

Antwoorden (1)

Het enige wat ik kan bedenken is dat je van koude voeten enigszins gestrest raakt. Immers is het ervaren van kou niet aangenaam en zal je lichaam het zo veel mogelijk proberen te vermijden en zal het dus misschien een stressreactie teweeg brengen. Sommige mensen zijn heel gevoelig voor stress en daar kan het hebben van diarree een uiting van zijn