nee tevreden, maar onderschat dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is iemand zijn hele leven oprecht gelukkig?
Ik kan mij niet voorstellen, je hebt nu eenmaal dalen en pieken. Bij arm en bij rijk en daartussen in.
Ook als alles mee zit vind je toch nog iets om over te grieven. Zo zitten mensen in elkaar en dat zorgt dat je altijd weer doorgaat, een soort overlevingsinstinct zeg maar.
En des te meer ben je dan weer blij meet een happy moment in je leven :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, meer dan ooit tevoren, omdat het me een tijdje tegengezeten heeft.
Net zo als iedereen nu zo ontzettend blij is met deze eerste warme lentedagen, na die lange, lange winter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazaker. Zoals onze volksschrijver ooit dichtte:
...
Ik vind dit leven al geweldig. En straks nog het eeuwig leven in de Hemel. Je vraagt je wel eens af:
"Waar hebben wij het aan verdiend?"

Gerard Reve
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mooi! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg AW, ben jij je plus niet vergeten? Maar van mij wel een echte +.
ja als je de waarde van het leven inziet en de goede dingen eruit kan halen en erbij stilstaat dat je geluk hebt dat alles mee zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder dalen geen bergen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit zou ik het beste antwoord vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, als het je niet tegenzit, zie je de mooie dingen ook niet, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor de plusjes. Soms zijn er niet veel woorden nodig...
Geluk zit in de kleine dingen, en heeft niets te maken of alles meezit of niet! Een zwerver kan soms een stuk gelukkiger zijn dan iemand die alles heeft en onafhankelijk is. Zie die dingen dus vooral los van elkaar, dan versterken ze elkaars werking!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Objectief gezien zit niet alles in mijn leven mee,
maar ik voel dat wel zo.
Dus ben ik een tevreden mens.
En soms ben ik oprecht gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je nou als alles mee zit in 't leven.? Waarom zou je niet oprecht gelukkig zijn als alls mee zit. Je kan altijd nog oprecht gelukkig zijn.. Je kan altijd aan alles opnieuw beginnen. Zeker weten! Tenzij er geen einde aan de wereld is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve ervaringen zijn er om van te leren, en om de mooie dingen in het leven te zien.
Inderdaad, zonder dal geen berg.

Als er geen negatieve ervaringen zouden zijn, gaan we geluk als iets vanzefsprekents zien, en zijn we er niet meer dankbaar voor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar hoeft niet...

Sterker nog als alles tegenzit in het leven, pas dan kun je oprecht gelukkig zijn...

Meezitten en tegenzitten is toeval in het leven... Wanneer maak je een balans op... Doe je dat om twee minuten voor negen of 2 minuten over negen? En hoe lang kun jij gelukkig zijn? Een minuut, of 1 uur, of 1 dag? En daarna? wat komt er na gelukkig zijn? Ongelukkig is dan de enige optie, of zie ik dat verkeerd?

Alles verandert in het leven, dat is de natuur... In de natuur verandert alles... Kijk eens in je moestuin; alles verandert met de dag...

Wees gelukkig zonder reden, of het meezit of tegen zit, wees gelukkig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zeker, maar wat je vaak ziet, is dat als alles mee zit, mensen wel tevreden zijn, maar nooit totaal gelukkig.
Ik heb ook uit eigen ervaring gemerkt, dat als je soms door een diep dal moet, of vervelende dingen meemaakt, dat je de mooie dingen daarna echt beter kan waarderen.

Denk bijvoorbeeld eens aan het winnen van de lotto. Iedereen lijkt het fantastisch om een smak geld te winnen, maar wat is je levensdoel daarna nog? Je kan zeggen ok ik werk niet meer dan, ik ga meteen met pensioen. Maar dan ga je je langzamerhand nutteloos voelen. Maar als je nog wel gaat werken kan je ook denken, waarom doe ik dit nog, ik heb het geld niet nodig.... zo'n smak geld is dan een soort obstakel waar je mee om moet leren gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want dan wordt je zo verwend als de pest,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit weleens deze twee stellingen gelezen over geluk. Ik vond ze erg treffend:
-Niets went zo snel als geluk, en daarom zijn mensen het ongelukkigst als hun wensen uitkomen.
Dan zijn ze hun verlangens kwijt, en iemand zijn verlangens afnemen, is de ergste loer die je iemand kunt draaien. Je persoonlijkheid wordt voor een belangrijk gedeelte bepaald door wat je wilt, dus wie ben je nog als je niks meer verlangt.
-Gezond zijn is een geluk, maar het vervelende van geluk is dat je er zo snel aan went. Pas als het geluk plotseling uit je leven verdwijnt, besef je ineens hoe gelukkig je was. Had je dat maar eerder geweten. Aan ongeluk wennen duurt helaas veel langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, op den duur wordt het "gewoon" en wil je steeds meer en meer... Als je dan dus alles al hebt, kun je niks beters krijgen en ben je niet meer oprecht gelukkig.