Bij gapen geluid in oor alsof er iets induikt/uitdeukt (buisje wat dicht zit ofzo?) Enig idee wat dit kan zijn? Oor uit laten spuiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Ben je verkouden?

Een disfunctie van de Buis van Eustachius komt vaak voor, vooral een buis die de luchtdruk niet adequaat regelt. Met andere woorden, de buis zit potdicht wanneer hij juist moet openen. Er ontstaat een sensatie van een vol oor, het gevoel alsof er iets in zit wat er niet hoort, oorpijn, vervorming van geluiden, en luid gesuis. Typerend is dat dit oorsuizen, veelal in de vorm van een hard gebrom, een wind of storm in het oor, een vibrerend geluid, laag frequentie geluid of een motor in het oor abrupt verdwijnt als de patiënt spreekt. Om weer terug te keren zodra er wordt gestopt met praten. Het betreft dan niet een overstemming, maar een daadwerkelijke verdwijning van de brom in het oor. Oorsuizen in de lage frequenties veroorzaakt slechthorendheid of doofheid voor deze frequenties. Ook geluid in het algemeen komt gedempt door en wordt als dof ervaren. Dit gehoorverlies is conductief, te wijten aan een geleidingsstoornis. Deze slechthorendheid is nooit de oorzaak van oorsuizen, maar altijd een gevolg. Incidenteel kan er ook een indirecte duizeligheid optreden.

Als je verkouden ben kan dit voorkomen.
Je oordruk is niet goed daarom plopt het.
Buis van Eustachius zit verstopt

Ik heb het ook gaat helaas niet weg maar ben ook al een hele tijd verkouden ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Owja ploppen van de oren zijn geen oorsuizen. Als je luchtdruk in je oor niet goed is hoor je het ploppen maar dan hoef je geen oorsuizen te krijgen/hebben

Het is bekend dat je van narcose die je heb gehad in het ziekenhuis een negatief effect kan hebben op je oren (vooral mensen die al oorsuizen hebben kan het door de narcose verergeren)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit is gewoon je trommelvlies dat door de druk even 'popt'. Heel normaal dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vermoed dat het iets anders is, heb dit nog nooit gehad. Na operatie/narcose het gevoel gehad dat er wat troep in oor zat, dat is verdwenen maar dit 'plop' geluidje en vooral gevoel is er voor in de plaats gekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je verkouden? Een disfunctie van de Buis van Eustachius komt vaak voor, vooral een buis die de luchtdruk niet adequaat regelt. Met andere woorden, de buis zit potdicht wanneer hij juist moet openen. Er ontstaat een sensatie van een vol oor, het gevoel alsof er iets in zit wat er niet hoort, oorpijn, vervorming van geluiden, en luid gesuis. Typerend is dat dit oorsuizen, veelal in de vorm van een hard gebrom, een wind of storm in het oor, een vibrerend geluid, laag frequentie geluid of een motor in het oor abrupt verdwijnt als de patiënt spreekt. Om weer terug te keren zodra er wordt gestopt met praten. Het betreft dan niet een overstemming, maar een daadwerkelijke verdwijning van de brom in het oor. Oorsuizen in de lage frequenties veroorzaakt slechthorendheid of doofheid voor deze frequenties. Ook geluid in het algemeen komt gedempt door en wordt als dof ervaren. Dit gehoorverlies is conductief, te wijten aan een geleidingsstoornis. Deze slechthorendheid is nooit de oorzaak van oorsuizen, maar altijd een gevolg. Incidenteel kan er ook een indirecte duizeligheid optreden. Als je verkouden ben kan dit voorkomen.
Je oordruk is niet goed daarom plopt het.
Buis van Eustachius zit verstopt Ik heb het ook gaat helaas niet weg maar ben ook al een hele tijd verkouden ;)