Is pesten gezond?

dat had ik ergens gelezen op internet... maar ik weet niet meer waar...

Toegevoegd na 23 minuten:
ik bedoel: is GEpest worden gezond -_- sorry mensen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goeie vraag +1

Het beste antwoord

Ja het kan wel gezond zijn... Als je de plagerijen en pesterijen kunt overwinnen dan maakt je dat sterker dan wanneer je dat nooit had meegemaakt... Maar meestal is het ongezond, omdat mensen het gaan geloven wat de pesters zeggen en dan krijg je een negatieve spiraal en dat is ronduit ongezond...

Maar als je sec vraagt is pesten ongezond, dan moet ik ja zeggen, want het kan wel in je voordeel uitwerken...

En kijk maar naar XiniX, die wordt enorm gepest, maar hij laat zich niet klein krijgen, dus voor XiniX is het niet erg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee het is erg ongezond. De pester heeft waarschijnlijk problemen in zijn kop en de gepeste krijgt door het pesten psychische problemen. Dus nee, pesten is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pesten is niet gezond
mensen die gepest worden kunnen er heel erg onder leiden.
Er zijn zelfs gevallen bekend dat gepeste mensen zelfmoord pleegde

Toegevoegd na 2 minuten:
David Isarin werd op school ernstig gepest. Hij wisselde van school, maar dat mocht niet meer baten. David pleegde op 15-jarige leeftijd zelfmoord. Anna Kleinloog was een goede vriendin van David, haar moeder Hetty is scriptschrijfster voor onder andere jeugdserie 'SpangaS'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Pesten is absoluut niet gezond en zeker niet bevordelijk voor de ontwikkeling van het kind. Hierboven zijn al twee goede antwoorden gegeven. Waaraan wordt voobijgegaan, is de impact welke het op de ouders van het 'gepeste' kind heeft. Namenlijk óók de ouders van het 'gepeste' kind lijden hier enorm onder. Uiteindelijk worden ook de ouders gepest. Goeievraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat pesten, zowel voor de dader als voor het slachtoffer, ook maar enigszins positief is.

Er zijn wellicht onderzoeken die ergens een 'lichtpuntje' kunnen vinden in deze trieste bezigheid - en dan doel ik louter op een verklaring waarom pesten op de basisschool ontstaat (psychologisch en genetisch gezien).

Maar hoe je het ook wendt of keert: pesten heeft een ongezonde, nadelige uitwerking op dader en slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pester bouwt karma op die hij later in zijn leven (en volgend leven) moet afbetalen.

De gepeste lost karma in (vanuit een vorig leven). Daardoor zal hij later een rijker leven hebben. Als hij tenminste zich kan losmaken uit zijn slachtofferrol.

Ik ben vroeger ook gepest, daar ben ik nu wel dankbaar voor, omdat ik er nu een hoop van heb geleerd.
Ik zie een grote pesten van vroeger nog wel eens voorbij gaan, hij zit onder de tatoeages, en ziet er niet goed (gezond) uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee pesten is niet gezond, de slachtoffer word er onzeker van en soms leid pesten tot zelfmoordpoging en erdoor ben je heel lang onzeker je assertiviteit compleet verliezen en heb je geen zelfvertrouwen meer, er zijn mensen die elke dag met de gevolgen van toen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is ongezond. Want het stimuleerd de hersenen van diegene die gepest wordt. Beide zijn ongezond pesten en gepest worden...