Waarom verkopen supermarkten alleen nog maar knalharde onrijpe kiwi's?

Een goed rijpe kiwi vind ik echt een traktatie... heerlijk! Maar ik heb er nu al in geen tijden eentje gehad. Gewoonweg omdat er in de supermarkten geen eetrijpe kiwi's meer te krijgen zijn. Alleen maar van die knalharde zure, die ook na een tijdje laten liggen niet lekker worden. Ze verschrompelen op den duur, maar blijven hard en zuur. Lijkt me ten eerste niet gezond en ten tweede is het niet te eten. Dus waarom bieden supermarkten dit überhaupt aan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik koop altijd onrijpe kiwi’s, papaja’s, meloenen en avocado’s. Ergens op een koel plekje op zachte ondergrond laten rijpen. Binnen een week is het ok. Niet steeds in knijpen overigens. De kleur zegt genoeg.
Verder sluit ik mij aan bij de psman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de supermarkt rijpe kiwi's zou moeten verkopen is de kans dat ze overrijp raken of rot worden groter zodat ze onverkoopbaar worden en afgeschreven moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt het al... onrijpe kiwi's
Hoe sneller de producenten klaar zijn met een lading kiwi's, hoe eerder ze kunnen beginnen met het verbouwen van nieuwe kiwi's op het zelfde stuk grond.
Daarom verkoopt men graag wat sneller kiwi's want dan hebben ze meer winst en omzet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat het ook een kwestie is van kwetsbaarheid. Rijpe kiwi's zijn natuurlijk heel snel te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit hem in de tussenhandel,die een zo ruim mogelijke tijd wil hebben om de boel door te verkopen en daar desnoods op wachten,tot de prijzen gunstig zijn.Ook zij verkopen liever hun waar goed,ipv het voor dumpprijzen te moeten doorverkopen of verrot weg te gooien.
Als je echt lekker kiwi's wil,dan zal je naar de groenteboer moeten.Die zijn wat duurder maar wel zachter en speciaal verpakt,zoadat het geen pulp wordt.