Wat doet space cake met je lichaam?

Van roken gaat je longen stuk van.
Maar wat is nou het nadeel van space cake?
Is het schadelijk voor de maag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/alcohol-drugs/cannabis/risico-korte-termijn/wat-zijn-de-risicos-van-spacecake/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou zeggen; niet aan beginnen.
Maar dat is persoonlijk. Denk dat je al voldoende informatie hebt aan andere antwoorden/reacties.

Antwoorden (2)

spacecake is niet schadelijker voor je lichaam als alle andere soorten cake.als je er teveel van eet,kun je overgewicht krijgen.spacecake is ook niet schadelijker voor je maag dan andere cake.
op de duur kan ,doordat er wel drugs worden geconsumeerd,er verslaving optreden en dat kan dan wel weer je lichaam en je maag niet ten goede komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het eten van spacecake of het slikken van drugs is een trage manier van toediening. Ter hoogte van je maag komen de drugs in contact met een zuur milieu en verteringsenzymen, hierdoor kan er een gedeelte afgebroken worden. Via de maag, maar vooral de dunne darm worden de drugs opgenomen in de bloedstroom. Het bloed van de dunne darm stroomt dan eerst nog naar de lever. Hier kan opnieuw gedeeltelijke afbraak plaatsvinden. Pas dán stroomt het bloed door naar het hart en de rest van het lichaam en kan het dus de hersenen bereiken. Wegens de lange weg die de drugs moeten afleggen, duurt het 30 tot 90 minuten (afhankelijk van de maaginhoud) alvorens je de eerste effecten voelt. Omdat er al een gedeelte van het middel wordt afgebroken ter hoogte van de lever (dit heet first pass effect) vooraleer het de hersenen bereikt, is er vaak een hogere dosis nodig dan bij andere toedieningsvormen.

De meeste drugs (cocaïne, speed, XTC, LSD) zijn na 2 tot 3 dagen uit je lichaam verdwenen, ze zijn dan niet meer aantoonbaar in bloed of urine. Hetzelfde geldt voor alcohol (6-24 uur). Een uitzondering hierop is THC (de werkzame stof in cannabis). Bij eenmalig gebruik kunnen sporen van cannabis tot 5 dagen in je bloed en urine gevonden worden. Bij regelmatig gebruik (een half jaar lang driemaal per week), kan het tot 3 maanden (!) duren vooraleer alle THC uit je lichaam verdwenen is! Dit komt omdat THC een vetoplosbare stof is en zich opslaat in je vetweefsel, waaruit het slechts langzaam in kleine hoeveelheden (je kan hier niet high van worden!) weer wordt vrijgegeven aan het bloed en vervolgens uitgescheiden wordt.