Hoe komt het dat mijn scheenbeen zo vaak ontzettend jeukt?

zie er verder niks bijzonders aan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.5K

Het beste antwoord

Op je scheenbeen zit weinig vet, je huid droogt daar heel snel uit. Even twee keer per dag even insmeren met een lotion, en dan heb je veel minder last van jeuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dat is de oorzaak idd. Door de droge lucht droogt je huid uit, vooral in de winter.

Andere antwoorden (7)

Het kan zijn dat je allergisch bent voor bepaalde stoffen in zeep waarmee je je eigen wast

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan verschillende dingen zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je scheenbeen jeukt... Als het werkelijk zo is dat het (scheen)been jeukt, dan kan dat karma zijn dat loskomt... Karma zet zich vast aan de botten en de plek (lees de hoogte) waar dat voorkomt is een indicatie van welk tijdperk het karma ontstaan is...

Hard masseren is de oplossing over het bot... Je krijgt het dan heel warm en dat is een teken dat het loskomt... Je brandt het als het ware van het bot...

Dit is alleen zo als het waar is wat je zegt, dat het bot (been) pijn doet...

Toegevoegd na 16 minuten:
.

De minstemmer is er weer, lafhartig hoor... Dank je wel dat je je waardering laat blijken elke keer weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een ergens een wondje aan je scheenbeen? Dan zou het op wondroos kunnen duiden. Heb dit zelf ook 2x gehad wat begon met een jeukend scheenbeen en vervolgens een opgezette voet. Maar het is behandelbaar.

Het zou ook kunnen liggen aan je sokken, mits je die draagt. Heb zelf ook vaak jeuk aan mn scheenbenen als ik bijvoorbeeld mijn sokken uitdoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik herken het wel, je trekt sávonds je sokken uit en ergens tussen je enkels en je scheenbeen gaat het heel erg jeuken.
Na een beetje krabbelen komen er witte bultjes te voorschijn en het jeuken gaat door.
Afblijven is dan de beste oplossing en inderdaad na een half uurtje is het weg.
Het lijkt op een allergie, maar heb verder geen idee wat het is.
Maar misschien bedoel je dit wel helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had er ook heel veel last van en ik steek het op de koude periode welke we hebben gehad. Je huid droogt nogal uit van het koude weer. Ook had ik het op mijn dijbeen en "mijn mideel". Ik smeer er na het douchen s'ochtends een flinke laag zwatsal o en dat help heel goed. Ook voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing,je gelooft het niet!De jeuk begint meestal in de winter,dus ik dacht een tekort aan zonlicht,oftewel uv stralen,vitaminen d enz.Veel last van gehad in de winters en naar de dokter geweest,crempje dit,crempje dat.Weet je wat helpt?Heel af en toe in de winter onder de zonnebank en het is echt zo.WEG JEUK.Dit door informatie via internet.Hoezo huisartsen weten veel?