Hoe sla je je door een feestje waar je niemand kent?

Ik ben niet enorm sociaal begaafd, maar zou dat graag verbeteren. Dus ik kijk naar dat feestje (bbq) uit, maar zie er ook tegenop!
Helaas ook best onzeker dus ik ben nu al bang voor het moment dat iemand zich naar mij richt en zegt "En wat doe jij nu eigenlijk?"
Wie heeft tips hoe me te gedragen? Hoe doen jullie dat als je niemand (behalve je vriend) kent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Zorg dat je vriend je aan een paar mensen voorstelt, Hij zou toch moeten kunnen inschatten met wie jij overweg zult kunnen.
En verder : veel mensen praten graag over zichzelf, dus stel zelf vragen. Je kunt beginnen met de vraag hoe ze de gastvrouw/heer van het feestje kennen.
Complimenteer met een leuke jurk/ rok trui wat dan ook
anneliez
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ja, praten over mensen of over eenvoudige onderwerpen die beide sprekers kennen, maakt zo'n gesprek het makkelijkst. Houd vragen en antwoorden eenvoudig, maar zorg er wel zo veel mogelijk voor dat de ander weer iets heeft om op te (kunnen) reageren. Die opmerking over complimenten geven: ik weet niet zeker of die nuttig is voor iedereen. Complimenten van een vrouw kan over het algemeen iedereen wel waarderen; complimenten van een man worden niet altijd door iedereen gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is mij bekend. Zelf heb ik dit zeker zo'n 25 jaar gehad en ben en langzamerhand overheen gekomen. Zelf denk ik dat het te maken heeft met zelfvertrouwen. Geboren met een visuele handicap voelde ik me altijd minder dan anderen. Daar heb ik aan gewerkt en het heeft geholpen.
anneliez
9 jaar geleden
Klopt ook wat Antoni zegt, zorg dat je geen vragen stelt waarop de ander alleen ja of nee hoeft te zeggen, want dan ben je meteen weer uitgepraat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties! (zag ze nu pas, ben nog nieuw op deze site) maar ik heb er echt wat aan.
Heeft iemand misschien nog tips voor onderwerpen om aan te snijden, en hoe?
anneliez
9 jaar geleden
in deze tijd: vakantie nog gaan, of geweest, waarom ze voor die vakantie kiezen.
werk, studie
begin gewoon over het weer, of dat de hapjes zo lekker zijn,