Waarom vinden mensen het lastig om origineel te zijn?

Deze vraag omdat ik en prijsvraag heb uitgeschreven waarin mensen moeten motiveren waarom ze die bepaalde prijs moeten winnen. Als ik dan vervolgens de resultaten zie, den schrijven mensen veelal het zelfde en zit er weinig unieks in. Hoe komt het dat mensen het lastig vinden om uniek te zijn met hen motivatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Om uniek te zijn met je motivatie moet je zelf een originele geest hebben. En dat komt nu eenmaal weinig voor. Dat is een zeldzaam talent.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ga maar meedoen: http://www.romanosandee.nl/
Klik op prijsvraag. Yummi, een chocoladearrangement!!!!
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, je moet er wel wat voor overhebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Antwoordman!

Andere antwoorden (10)

Omdat je voor originaliteit vrije gedachten en een open geest moet hebben. Ook moet je enigszins onafhankelijk zijn en denken. De meeste mensen zitten vastgeroest en hangen aan (voor)oordelen en zien helaas niet alles wat er in potentie aanwezig en "te koop"is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 miljard is niet vrij uniek, wij mensjes zijn op een wiki van een a4tje te vatten. boos blij bang bedroefd.. isse simple
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn niet uniek, dus hoe moeilijk is het dan uniek te lijken... Mensen zijn niet uniek in dat wat ze zeggen... Mensen zijn uniek in wat ze zijn, maar niet in wat ze zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies van toepassing op dit antwoord, dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Xinix!
Het is makkelijk om het werk van iemand anders na te doen, dan om iets zelf te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel de prijs is een 'mens erger je niet'-spel dan zijn er eigenlijk weinig goede redenen waarom je dit nodig hebt.

- Je speelt graag spelletjes
- Je ergert je vaak.

Natuurlijk kun je nog 100 andere motivaties verzinnen, maar mensen zijn eigenlijk heel simpel, dus de motivatie is ook heel simpel. Had je er in je prijsvraag bij gezet dat originaliteit meeweegt dan had je hele andere antwoorden gekregen.

- Ik verzamel mens-erger je niet spellen en heb deze uitvoering nog niet.
- Ik maak abstracte kunst en kan de pionnen uit het spel heel goed gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om uniek te zijn is talent, maar ook lef nodig. Dat hebben de meeste mensen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nogal moeilijk origineel te zijn als er zoveel mensen zijn en al geweest zijn, eigenlijk zijn bijna alle gedachten al eerder gedacht.

Daarnaast wordt het in onze maatschappij de kinderen afgeleerd om origineel te zijn, ze moeten gewoon doen wat gevraagd wordt en niet iets anders (daar hebben de leraren geen tijd voor, die moeten weten of ze iets kunnen en begrijpen of niet).

Daarnaast is je gedragen zoals de groep zich gedraagt, zeggen wat de groep zegt een hele goede overlevingsstrategie die kinderen al snel aanleren. En als je dat eenmaal goed onder de knie hebt, kom dan maar eens met iets dat anders is als wat de groep zegt.

Kortom originaliteit wordt er al vroeg uitgemept, dus is het geen wonder dat je het zo weinig tegen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we allemaal van die zakkewassers zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen weleens iemand anders wilt zijn. Soms vindt men gewoon lastig om altijd orgineel te blijven. Mensen willen altijd iets nieuws uit proben. Zoals iemand anders te zijn. Is gewoon normaal vindt ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mensen zijn wel origineel als ze niet weten wat de andere geantwoord hebben en dat zal bij een prijsvraag het geval zijn, iedereen die antwoord geeft zijn originele antwoord zoals hij of zij dat ziet,en omdat de motivatie in feite is dat ze de prijs willen winnen is dat de beperkende factor in mogelijkheden om een ander antwoord te geven ,als jij vervolgens alle antwoorden leest die gegeven worden zie je overeenkomsten die de antwoorders niet gezien hebben en trek je de conclusie dat uniciteit ver te zoeken is bij mensen die de overeenkomst hebben dat ze de prijs willen winnen.