Hoe komt het dat iemand van een andere cultuur een andere lichaamsgeur heeft?

Nog even voor de duidelijkheid:
Dit is geen beledigende vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ieder persoon heeft zijn eigen lichaamsgeur dus jij hebt ook een andere geur dan je moeder ,vader, broeder ,neef zuster of buurman enzovoort,dit is een belangrijk hulpmiddel voor moeders om hun eigen zuigeling te herkennen en om een partner te vinden al zijn de meeste geuren zo subtiel dat je ze niet kunt benoemen. De politie maakt er dankbaar gebruik van als men iemand moet opsporen met behulp van speurhonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt over het algemeen aan het type eten wat ze tot zich nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de manier van leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillend voedsel, m.n. zaken als knoflook, maar ook wel/geen varkensvlees, rundervlees, geitenvlees etc. en hieraan gerelateerd verschillende commensale bacteriestammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voedsel dat ze tot zich nemen is vaak exotischer dan het onze en dat wasemen ze uit uit hun porïen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je eet bepaald voor een groot deel hoe je ruikt... Chinezen vinden ons Nederlanders een beetje zurig ruiken, door alle zuivelproducten die we eten. (en zij niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor Japanners ruiken wij naar natgeregende kippen....
(gehord van een Japans collegaatje)
Door de rotzooi die ze in hun haar smeren (kokosvet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In andere culturen zijn er andere gebruiken, zo was het b.v. bij de Turkse familie waar ik tijdens mijn studie inwoonde, gebruikelijk om gasten uitgebreid de handen te besprenkelen met een soort eau de cologne die je de hele dag bleef ruiken. In andere culturen heb je ook andere 'modes' in verzorgingsproducten. Andere haarsmeerseltjes, talkpoeder, verzin het maar.

Ook het gebruik van andere kruiden en etenswaren speelt een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+