Wat gebeurt er als de ene helft van een Siamese tweeling sterft?

Ik ben benieuwd war er gebeurt als de ene helft van een Siamese tweeling sterft. Blijft die ander dan altijd met het hoofd van de ander rondlopen, of worden ze dan alsnog uit elkaar gehaald. Of sterven ze altijd vlak na elkaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18K

Antwoorden (3)

De andere sterft uiteindelijk ook , enkele dagen of uren later. Uiteindelijk begint zo'n dode te rotten dus volgens mij krijg je dan een bloedvergifteging ofzo.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooie, genuanceerde reactie....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja lijkt me logisch dat de ander dan sterft
Amadea
9 jaar geleden
Zo ging het bij Chang en Eng, de tweeling naar wie deze soort tweeling Siamees genoemd wordt: nadat Chang op een morgen ontwaakte en ontdekte dat Eng dood naast hem in bed lag, is ook hij enkele uren later overleden. http://twinspiratie.nl/component/option,com_deeppockets/task,contShow/id,55/Itemid,72/
Hallo ,

Als een Siamese Tweeling sterft , dan loop die ander hoofd met 1 slap hoofd ( als je dood bent dan is je hoofd slap ) Maar na een paar dagen dan sterft die andere wel !

Met vriendelijke groeten ,
VanDyckR1023
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt eraan hoe de siamese tweeling aan elkaar vast zit en of het kind nog in de buik zit. Als bij een onvolgroeide siamese tweeling het ene kind sterft, is het een stuk lastiger om hier wat aan te doen dan als de tweeling uit de buik is. Ook als bijvoorbeeld de tweeling belangrijke organen deelt kan dit een lastige situatie zijn. Wanneer ze bijvoorbeeld met hun armen (ik noem maar wat) aan elkaar zitten, is dit veel makkelijker op te lossen. Het levende kind heeft dan een grote kans om dit te overleven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
het gaat denk ik niet over een geboorte maar over gewoon reeds levende en grotere Siamese tweelingen. De meeste Siamese tweelingen delen organen dus ook bij de geboorte is de kans op overleven na de dood van een is zeer klein. Geef eens een link van je verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
link van mijn verhaal? daarom heb ik het ook over ongeboren en geboren tweelingen ;) om welke van de twee het ging was mij niet helemaal duidelijk, mijn excuses. niet alle siamese tweelingen delen organen, daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het hart of de longen, sommige zitten alleen met hun ledematen aan elkaar vast, als dan iemand doodgaat kan je geopereerd worden en is de kans vrij groot dat je het zelf wel overleefd lijkt mij. meestal worden dit soort tweelingen bij de geboorte al gescheiden maar het komt nogsteeds voor dat dit niet gebeurd (ontwikkelingslanden).