Nederland en de Europese Unie zijn beide toegetreden tot het WHO-Kaderverdrag inzake tabaksontmoediging (FCTC). Het FCTC beveelt aan om het gebruik van smaakverbeterende additieven, zoals suikers, menthol en vanille, te verbieden of te reguleren. Deze additieven dragen er namelijk aan bij dat mensen gemakkelijker beginnen met roken en hiermee doorgaan.

In landen als de Verenigde Staten, Canada, Australië en Frankrijk is het toevoegen van smaakverbeterende additieven aan tabak al (deels) verboden. In Nederland nog niet. Waarschijnlijk gaan de regels vanaf 2016 gelden voor alle EU-landen.
Dus als jij 18 jaar of ouder bent dan mag je voorlopig gewoon mentholsigaretten kopen.
Amadea