Met jezelf praten. dus de gedachten hard op zeggen. is dat een beetje raar?

of niet? niet dat ik het zelf erg vind. maar soms hoort iemand het. en dan denk ik wel eens dat het raar is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms gaat dat vanzelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net met de nachtegaal had ik verkeerd geschreven op google om te zoeken en toen ik het zag het na de vraag stellen. toen zei ik: let dan ook beter op wat je intiept voor dat je een vraag stelt. maar het komt ook vaker voor zomaar met meer zinnen. steeds vaker

Het beste antwoord

Dat hoeft zeker niet raar te zijn.
Ik praat ook regelmatig in mezelf als ik alleen ben. Gewoon een innerlijke dialoog, maar dan hardop uitgesproken.

Niets vreemds aan, dus.
Ik denk dat bijna iedereen dat wel eens doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. ik merk dat het vaker voorkomt. ook het praten tegen voorwerpen. of een plant.

Andere antwoorden (19)

Nee dat is niet raar... Dat doen er zo veel...

Die ander hoort alleen maar stemmen, dat geeft niets... Nee hoor is niet raar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geestelijke incontinentie.
Waarom? Zelf doe ik dat ook als ik alleen ben zo op zijn tijd. Denk dat iedereen dat wel eens heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor helemaal niet. Ik doe het ook regelmatig. Alhoewel dat ook weer geen garantie is dat het niet raar is natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrij normaal is dat,het is wel zo hoe ouder je wordt hoe meer je het gaat doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, maar zo oud ben ik niet!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud moet je dan worden? Want ik doe het [nog] niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pensioenleeftijd ongeveer hahaha lol
Een schizofreen is nooit alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het mijn hele leven regelmatig gedaan. Als iemand het hoort, zeg ik altijd dat ik tegen mijzelf praat, nog nooit een vreemde reactie op gehad, dus ik dacht dat iedereen het doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,schaam je niet doet iedereen wel eens! Anders word het als je hele gesprekken gaat voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg herkenbaar en we zijn niet de enigen zo te zien. Ik heb de hele dag door gesprekken met mezelf.

Vaak omdat het me helpt ergens op te concentreren, een andere keer voor de gezelligheid. Ik kan ook erg met (-en om) mezelf lachen trouwens. Raar? Nee hoor. Klets maar lekker verder met jezelf, doe ik ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Iets is pas raar als een ander zegt dat het raar is.
En dan nog. Wat is raar.
Heel veel mensen zijn raar. Om allerlei redenen.
Rare mensen zijn meestal heel leuke mensen.

Iets is pas raar als je er zelf last van hebt dat je denkt dat je "raar" bent.
Maar dat moet je vooral niet te snel denken.

Ik bedoel maar: mijn kinderen vinden mij raar, maar daarom houden ze nog wel van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks raars aan, zoveel mensen die het doen! Ik voer soms een heel gesprek met mezelf, vaak in stilte, maar soms ga ik er ook echt bij praten. Of als 'voorbereiding' van een gesprek ga ik ook wel eens (ongemerkt) oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets raars hoor, ik doe het vaak in de supermarkt, ongemerkt natuurlijk.
als men dan lacht dan zeg ik het ook altijd met een lach.
meestal is de reactie ook van .. oja ik doe het zelf ook vaak... Dus niets raar aan hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op straat is wel een beetje raar ja. Maar thuis niet hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als t heel druk in m'n hoofd is en ik mezelf niet meer kan horen denken,helpt t even als t hardop doe..ik zie t anderen ook wel eens doen,wel grappig eigenlijk.ik vind t zeker niet raar.heel menselijk toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ik doe niet anders!!

Kan mij niets schelen wat een ander er van vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een opperste vorm van concentratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het heel normaal. Vooral als je een beetje geïsoleerd leeft (alleen, weinig mensen op bezoek bij je thuis) dan sluipt dat er bij veel mensen in.

en daarbij... "raar" staat niet gelijk aan "fout"!
(zie ook antwoord momo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hebben wel meerdere mensen dus dat is gewoon normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen verbergen dit beter ... het is raar om te worden opgemerkt, maar voor de meeste mensen heeft dit wel iets charmants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat zelf ook regelmatig als ik in mijn eentje ben.
En als er dan opeens iemand me hoort, weet ik nooit hoe ik moet reageren, voel ik me een beetje beschaamd ofzo, dus blijkbaar vind ik het ergens toch nog een beetje raar.
Maar het is soms gewoon fijner dan in stilte, of het gebeurt gewoon automatisch, en er is volgens mij niks mis mee.